Massageolja?

G

Galina

vet någon om det kanske finns någon slags massageolja för hästar eller är det bara den vanliga hederliga linimenten som man kan massera med? /Karin :banana:

Sv: Massageolja?

Hej - det finns ingen anledning att använda någon olja på hästen. Du bara kletar ned pälsen. Händerna räcker utmärkt. Om du vill kan man komplettera med ett värmande liniment någon gång ibland om hästen tål det och inte blir irriterad i huden. Jag använder alltid bara händerna när jag masserar.
Hälsningar
Lejonelle (hästmassör)

Liknande trådar

Hästvård Igår skrev stallägarna att min häst låg ner i hagen, hon hade gått ifrån sitt hö. Stallägaren gick ut och reste henne upp då smaskade...
Svar
1
· Visningar
457
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 814
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve