Massa handtvätt - hudirritation

Araminta

Trådstartare
Covid-19 har lett till ökad handtvätt, har lett till irriterad hud. Det är bara väldigt lätt irritation än så länge men jag skulle vilja försöka mota Olle i grind - speciellt då jag jobbar inom vården och varken kan dra ner på tvättandet eller byta tvål på jobbet.

Finns det någon hudsalva som är bättre än andra? Jag har tidigare aldrig haft problem med hudirritation så jag är lite lost.
 
Jag brukar använda decubal repair cream intensive @Araminta Den har högre fetthalt än den vanliga decubal och hjälper till att återuppbygga och skydda torra områden. Jag började med den eftersom jag lätt fick eksem i ansiktet och efter att jag började med den så försvann och jag har aldrig fått tillbaka det heller.
 
Covid-19 har lett till ökad handtvätt, har lett till irriterad hud. Det är bara väldigt lätt irritation än så länge men jag skulle vilja försöka mota Olle i grind - speciellt då jag jobbar inom vården och varken kan dra ner på tvättandet eller byta tvål på jobbet.

Finns det någon hudsalva som är bättre än andra? Jag har tidigare aldrig haft problem med hudirritation så jag är lite lost.
Det gamla klassiska tipset är nog Helosan?
 
I vården rekommenderas det väl att ta handsprit istället för tvål. De är ju återfuktande och inte alls lika irriterande som tvål.

Nu jobbar jag inte för tillfället så jag vet inte hur de specifika rekommendationerna ser ut för Coronaviruset dock.
 
Fenuril - använder jag minst 1-2 gånger om dagen nu.
Locobase repair - rekommenderas att använda innan man går och lägger sig tycker jag.
Helping hands - från Lush. För hundra år sedan fick jag förklarat för mig att den tydligen är framtagen med sjuksköterskor i åtanke (eller personer inom vården överlag) som spritar händer ofta.

Sen underhåller jag under dagen med Body Shops krämer från serien Milk and honey.

MVH russinet :o
 
I vården rekommenderas det väl att ta handsprit istället för tvål. De är ju återfuktande och inte alls lika irriterande som tvål.

Nu jobbar jag inte för tillfället så jag vet inte hur de specifika rekommendationerna ser ut för Coronaviruset dock.

Det är den normala rutinen. Nu är det 30 sekunders handtvätt som gäller (och sprit ovanpå det). Med fyra patientbesök per dag, måltider och toalettbesök så blir det en hel del skrubbande.
 
Det är den normala rutinen. Nu är det 30 sekunders handtvätt som gäller (och sprit ovanpå det). Med fyra patientbesök per dag, måltider och toalettbesök så blir det en hel del skrubbande.
Aha. Ja, jag misstänkte att det var ändrade rutiner.

Undras hur det fungerar på en vårdavdelning, där går det ju inte att tvätta sig 30 s med tvål mellan varje patientkontakt. Där snackar vi ju 10-15 patienter, om varandra... Jag är lite lättad över att råka plugga just nu. :o
 
Rekommenderar stenhårt vax för hundtassar faktiskt, det är fantastiskt. Smörja in och lämna på när man kommer hem.
 
Bodyshops hemp-nånting ska tydligen vara outstanding mot torra händer.
Det här kan jag skriva under på! Den tar dock ca 75 år (eller 20 minuter :angel:) att torka in. Jag brukar därför vänta med att smörja in händerna tills jag går och lägger mig, och då låta krämen torka in i typ 10 minuter innan jag tar på mig ett par bomullsvantar som jag sover med.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp