Måsproblem

FannyN

Trådstartare
Det här kan vara den konstigaste tråd ni läst.
Min son har titt som tätt pratat om att måsar är riktigt läskiga. Jag har aldrig tagit detta på allvar utan bara sett det som trams. Han har alltså påstått att de söker kontakt med honom alternativt går till attack. Mina päron har tyckt att hans måsskräck är sanslös eftersom de bor vid Vänerns strand halvårsvis. Han har alltså sedan småbarnsåldern knappt velat vara där de är frekventa. Om han har sällskap så stör de aldrig honom. Idag har jag fattat vad han snackat om eftersom jag sett genom fönstret hur de bär sig åt!
Han går ut, vi bor vid en park mitt i smeten och direkt när han kliver ut så har han två st en meter över skallen och de är jättearga! Han säger
att han tidigare idag blivit hackad i huvudet och ramlat och skrapat sig! Han är lugnare nu över fenomenet tycker mer att de är totalt creepy och funderar själv på varför just han är så speciell för dem.
Har någon här någon tanke?

Detta har pågått i 14 år och det är 12 mil mellan ställena. Det vore en bra förklaring om de var arga för en olycka men jag tror inte det. När han började prata om detta var han knappt ute ensam såpass att ingen skulle veta om han skadat någon. Han är väldigt mån om djur och skulle varit ledsen.
Jag frågade precis och han tror att de ser att han är skiträdd. Det låter också konstigt.

Oj. Tror jag ska kontakta nån måspratare och genomföra nån medling!!
Han är kanske lik någon skadedjursbekänpare som jobbar med att ta bort måsägg/ungar?
*escodobe som borde sova men som googlar febrilt för att hitta artikeln om killen i Göteborg som som slogs medvetslös av en lågt flygande mås.... Måsen dog.

När jag gick på Bollerup hade dom en sur gåsahane. Han var grinig mot alla men mot en tjej som hette Martina var han vidrig. Av flera hundra elever så hade han valt ut henne som extremt hatobjekt. Vi gick gärna med henne när vi skulle gå förbi gåsens revir. Han såg inte oss alls, bara henne. Ibland verkade som han stod och väntade på att hon skulle passera.

När kompisens barn var små gick ormvråken till attack för att försvara sitt bo. De flyttade från dungen vid postlådan för där blev för mycket spring. I hästhagen där de bosatte dig blev även jag anfallen om jag inte höll ögonen på dem. Kompisen hade även en tupp som gjorde utfall mot barnen men han blev inte så gammal.

Detta har pågått i 14 år och det är 12 mil mellan ställena. Det vore en bra förklaring om de var arga för en olycka men jag tror inte det. När han började prata om detta var han knappt ute ensam såpass att ingen skulle veta om han skadat någon. Han är väldigt mån om djur och skulle varit ledsen.
Jag frågade precis och han tror att de ser att han är skiträdd. Det låter också konstigt.
Intressant och märkligt! Har han nån speciellt ovanlig hårfärg eller frisyr?

Det här kan vara den konstigaste tråd ni läst.
Min son har titt som tätt pratat om att måsar är riktigt läskiga. Jag har aldrig tagit detta på allvar utan bara sett det som trams. Han har alltså påstått att de söker kontakt med honom alternativt går till attack. Mina päron har tyckt att hans måsskräck är sanslös eftersom de bor vid Vänerns strand halvårsvis. Han har alltså sedan småbarnsåldern knappt velat vara där de är frekventa. Om han har sällskap så stör de aldrig honom. Idag har jag fattat vad han snackat om eftersom jag sett genom fönstret hur de bär sig åt!
Han går ut, vi bor vid en park mitt i smeten och direkt när han kliver ut så har han två st en meter över skallen och de är jättearga! Han säger
att han tidigare idag blivit hackad i huvudet och ramlat och skrapat sig! Han är lugnare nu över fenomenet tycker mer att de är totalt creepy och funderar själv på varför just han är så speciell för dem.
Har någon här någon tanke?

De kanske känner av att han är rädd? Triggas av hans rörelsemönster eller något.

Måsar skyddar sin ungar med ilska och frenesi, men annars är de mest bara sabla tjuvaktiga och fräcka. Inget att vara fysiskt rädd för om du inte kommer nära boet med ägg/ungar.

En väninna till mig skulle äta lunch på taket till sitt jobb och gick ut med salladsskål och sol i sinnet bara för att omedelbart bli attackerad av ett helt måsgäng som bodde där med sina familjer. När fyra fem stycken störtdyker emot dig så är det bäst att bara backa snabbast möjligt, hon hann bli bajsad på och få två snytingar i huvudet av daskande måsfötter innan hon lyckades fly inomhus igen.

Inte ovanligt om de har ungar att skydda.
Eller också har han råkat skada en måsunge, ägg, bo någon gång och de har väldigt bra minne och många vänner.
De har gjort test på kråkfåglar på ett universitet i USA eller England (går att googla på engelska) iförda gummimasker. Kråkfåglarna har rejält långa minnen och hyser agg länge.

Dottern bor i en stad där måsarna har ungar på taken. Långt ifrån sjö eller hav.
När så ungarna börjar bli så gamla att de kryper ur boet kan man knappt gå ut genom porten.
Själva ser de inte ungarna (dottern och sambo) men det är samma tid varje år och de som bott i husen längre har berättat det för dem.

Troligen är det något sådant.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka