"Maskulina" pannband?

phie

Trådstartare
Min sambo har äntligen börjat intressera sig för min häst, efter mycket lirkande och kvinnlig list :D När han senast följde med till stallet fick han ta en promenad med pålle, men var mycket missnöjd över hästens "fjolliga" pannband. Pannbandet är stilrent svart, med en länk med blå stenar som utsmyckning. Jag tycker att det är fint!

Sambon gillar dock inte detta bling, utan kräver att pålle ska få något mer maskulint (hur nu en spenslig angloarab någonsin kan se maskulin ut). Sambon vill till och med inhandla det själv, och sådant måste ju alltid premieras :angel:

Så, har ni några tips på lite mer maskulina, alternativt androgyna, pannband? Svart läder är ett måste, och metalldetaljer bör vara silverfärgade. Länkar uppskattas så ska sambon få välja ut ett snyggt :)

Sv: "Maskulina" pannband?

Det finns ju en ganska vid skala av vad som uppfattas som maskulint, allt från läderbögassecoarer till velourbrallor. Är han deathmetallare eller reggaetypen?

Sambon eller hästen ;)

Sambon tycker väl inte att det ska vara strass och blingbling, eller "prinsesspannband" som han kallar det, på hästen. Antar att han vill ha något mer rejält utan glitter.

Jag håller som bäst på att pimpa min blivande frieser till en black metal-häst ;) Hittade ett svintufft pannband på H**ks igår. Det är v-format i svart "läder" och med kristallstenar. Tyvärr fanns det inte med nitar, men det är tufft ändå!

släta pannband utan dekoration eller med bara dekorationssöm? det är mina favoriter, har bara såna själv. eller låt karln köpa sig ett westernträns... är lustigt vad mycket mer hästintresserade dom plötsligt blir då!

Tänk så olika det kan vara, här är det sambon som tjatar om att ha en massa bling på huvudlagen. Ni anar inte vilka hysteriska kreationer han hittat i affärerna men som jag har vägrat :rofl:

Jag har ett asballt pannband till min frieser/ardenner korsning. Det är svart med svart foder och 1cm nitar! skitsnyggt! "Min sadelmakare" har gjort det till mig. Hon syr vad som helst bara man har en plan. Det går att få med vilket foder man vill, allt från vitt till rosa! pm:a om du vill ha nummer!

*kl*

Tack för tipsen, alla! Fortsatta tips mottages varmt!

Jag och sambon har kikat runt lite, och sambon tyckte att clincherpannband såg lite tråkigt ut, men verkar tycka att en silverlänkspannband med stjärnprägling var helt okej. Än är inget beslutat :)

Införskaffa westernutrustning så får han leka cowboy! :idea:
Alla mäns dröm, innerst inne..... :rofl:

Men nöjer han sig inte med ett slätt, svart pannband annars då?

Jag har också varit lite anti mot bling bling, men köpte faktiskt ett nytt pannband med det till hästen för ett tag sen, men med lite lagom mycket ;)

ett slätt svart pannband, rakt eller V-skuret?
Det kan han väl inte kalla "fjolligt" iaf :D

tycker att pannbanden från glengordon är "maskulina" & snygga . (dom "sköld"pannbanden)

En sån hade jag hoppats på att han skulle gilla, men hästen skulle tydligen se ut som en valkyria med det på :confused: Synd, för jag hade gärna velat ha ett sådant till pållen...

Det kanske han gör, men det gör inte jag :rofl: Lite utsmyckning ska det vara!

Skit kul att han vill göra något och det gäller ju att inte stoppa dem i detta läget ;) Min kille var ju så anti hästar man kan vara när jag hade en häst på foder....men som sagt med kvinnlig list fick jag honom upp i sadeln (och väldigt snabbt) emot slutet så travade han till och med själv och jag fick INTE hålla i....*hihi* Men sen jag skaffade mig en egen häst, han red honom en gång men nu vill han inte alls :( Han tycker att han är för stor den förra hästen var strax under 160 och min egna är runt 165 och mycket grövre. Vad gör man för att få det tillbaka, suck....?

Men åter till dig då ;) Åk till h**ks eller vad ni har hos er så får han kolla själv och beskriva vad det är han vill ha :)

Jag har ett asballt pannband till min frieser/ardenner korsning. Det är svart med svart foder och 1cm nitar! skitsnyggt! "Min sadelmakare" har gjort det till mig. Hon syr vad som helst bara man har en plan. Det går att få med vilket foder man vill, allt från vitt till rosa! pm:a om du vill ha nummer!

hennes nummer skulle jag vilja ha, hon kanske har en web oxå??

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka