Mask som vägrar försvinna

astronaut

Trådstartare
Nu har han mask. IGEN.
Avmaskade förra året men det tog inte. När han spydde upp värsta bollen med spolmaskar så påbörjade jag en kur med Axilur o efter den gången har han visat noll tecken på mask.

Tills jag får en bild av kattvakten. Mask i spyan. Verkar ändå som om han inte blir av med dem. Ska påbörja en kur axilur nu igen men kontakta veterinären på tisdag men vad kan de göra som inte avmaskningsmedel kan?

Han är innekatt o äter torrfoder (applaws) men lite inslag av blötmat (olika märken).

Börjar ge upp det här med sjuka katter snart. Den andra opererades nyligen för forl..

Jag fick in en sån katt som levt hela sitt liv i ett stall och frivilligt blev innekatt (vägrade gå ut fastän dörren stod öppen. Den hade samma problem och sattes på en längre avmaskningkur med axilur dvs den avmaskades efter ett strikt schema i några månader för att bli av med allt.

Min ena (av 3) var sådan. Hade mask, JÄMT!
Avmaskades JÄMT!
Inga märken i någon omfattning tog.
Veterinärerna kliade sig i huvudet och skrev ut något herrejösses-medel
i någon herejösses-dos i herrejösses-längd, herrejösses-många gånger.
Fungerade inte heller.
När hon blev påkörd och dog 7 år gammal hade hon haft maskangrepp i 5 år,
men pigg och glad för övrigt. Hon hade "alltid" bandmask, och fick cykliska
angrepp utav spolmask.

Om det spelar roll, så var hon även akut allergisk mot fästingar. Fick stora
bölder så fort dom hade bitit.

Nu har han mask. IGEN.
Avmaskade förra året men det tog inte. När han spydde upp värsta bollen med spolmaskar så påbörjade jag en kur med Axilur o efter den gången har han visat noll tecken på mask.

Tills jag får en bild av kattvakten. Mask i spyan. Verkar ändå som om han inte blir av med dem. Ska påbörja en kur axilur nu igen men kontakta veterinären på tisdag men vad kan de göra som inte avmaskningsmedel kan?

Han är innekatt o äter torrfoder (applaws) men lite inslag av blötmat (olika märken).

Börjar ge upp det här med sjuka katter snart. Den andra opererades nyligen för forl..
Vår numera avlidna katt hade problem med återkommande spolmask. Vi fick rådet att inte använda axilur utan ett annat (minns ej vilket) som skulle vara effektivare mot spolmask. Sen var det viktigt att 2v efter avmaskningen ge en kur till eftersom maskarna lever i cykler för att få bort allt. Först då blev han bättre.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka