Mask igen.. HJÄLP

Penny_Lane

Trådstartare
Nu har malte mask igen. Sist han hade det var i sommras runt falsterboveckan ungefär. Han hade vad jag tror är lååånga spolmaskar. Dom var vita och ca 1 dm långa, dom kom ut i avföringen levande då. Nu har han fått igen men denna gången kom den ut död.

Nu e det så att hans kompis Bamse (labrador) har fått rävskabb och hela djurbesättningen är behandlad för skabb. Malte blev behandlad med stronghold och detta medel är ju även ett sort avmaskningsmedel. eller ja det tar inälvsparasiter.

Skall jag tro att maskarna är döda och han är fri från dom de e därför den kom ut död i hans avföring eller skall jag anta att han behöver avmaskas igen. Och i så fall avd skall jag avmaska honom med?? Det var ca 3 veckor sedan han fick stronghold.

Sv: Mask igen.. HJÄLP

Ta reda på vilka parasiter just det medlet tar och i vilka stadier!

Liknande trådar

Hundhälsa Har en snart ett årig jack russel tik... köpte henne som 14v valp och ngr dgr efter hemkomsten så fick hon oerhörd klåda i öronen... hon...
Svar
11
· Visningar
5 618
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 586
Senast: Shark
·
Övr. Katt Har en liten katt som blir ett i juli. Min lilla mise hostar ungefär varje dag. Pipigt host. Hon avmaskades i december. Det...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: tinafinis
·
Övr. Katt Hur gör ni med avmaskning? Har läst att maskarna kan bli resistenta om man avmaskar för mycket och med samma avmaskninsmedel..Så då...
Svar
6
· Visningar
1 614
Senast: tolvis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama