Martingal i "rödbrun" färg och med mässingspännen

Russis

Trådstartare
Vart kan det finnas det? Helst så man kan beställa därifrån (postorder), alternativt av något märke som är vanligt i välsorterade hästaffärer.

Jag letar alltså efter en martingal (eller förbygel) i någon av de "rödbruna" färgerna; typ kastanj, cherry, tobacco och med mässingsspännen. Hööks har en kastanjfärgad, men den har tyvärr silverspännen.

Någon som vet vart det kan finnas? Förutom ovanstående "krav" så ska den helst vara billig också! ;)

Jag letar efter en som matchar tränset, och Henrikssons har en Dyon förbygel som uppfyller mina krav, men tyvärr kostar den 550 kr, och det vill jag helst inte lägga ut, så nu undrar jag om det KAN finnas någon billigare?

Sv: Martingal i "rödbrun" färg och med mässingspännen

Kolla http://www.kingssaddlery.se/ det är mycket möjligt att de har någon.
Har för mig att dom inte är speciellt dyra heller. Dom brukar väll vara på mässor som typ Globen, Scandinavium m.fl.? Rätta mig om jag har fel.. men jag tror det i alla fall.
Tror att det var på Scandinavium jag såg dom.

Annars kan du kolla i din ridsportbutik. Om dom inte har någon inne brukar dom oftast vara snälla och ta hem grejer åt en. Så fråga där skulle jag säga, då kommer du ju undan portot också.

Tack för länken! :bow:

Tyvärr var internetbutiken stängd för tillfället, så jag får kolla en annan dag.

Ja, jag skulle kunna ringa och höra med affärerna häromkring, men frågan är om det finns martingal/förbygel med de krav jag har, i "billig-kategorin" eller vad man ska säga? Jag har aldrig sett det nån stans.

Jag har en, från Källquist, för 149 eller 150 kr. Rödbrun och skär sig riktigt fint mot resten av utrustningen som är svart :p

Åh! Källquist brukar väl finnas på Grangården? Får åka och kolla till veckan om de har, annars kanske de kan ta hem en! :)

Jag kan rirktigt se det framför mej! :D Jag har också massor av saker som verkligen INTE matchar...

550 är ingenting för en juste förbygel. Bättra att du lägger de och för en hyffsad kvalité än något billit skräp. Dyons billigare kollektion är bra för sitt pris!

Ja, jag vet att Dyons billigare kollektion är mycket bra till sitt pris! Jag har ett av tränsen och är supernöjd med det.

Men nu är det ändå så att jag inte vill lägga 550 kr (eller mer) på en martingal eller förbygel OM det kan finnas billigare. Jag kommer inte använda den tillräckligt mycket för att det ska vara värt det.

Finns det ingen billigare så får jag ta ställning till då om jag ska köpa förbygeln för 550 kr, eller om jag helt enkelt ska sänka kraven och köpa en billigare (som då kanske inte har mässingspännen).

Ja såg en kombinerad förbygel/martingal i falsterbo, i färgen "oxblod".. Märket Capone, fanns på Kings..

Är det samma som Kingssaddlery?

Tror att det är Kings. Har för mig Kingssaddlery har grejer av märket Capone?

På hastshopen.se har de en martingal i färgen oxblod (aka cherry, rödbrun etc), dock med stålspännen, för 110 kr.

/k.

Liknande trådar

L
Utrustning Jag letar efter ett snyggt träns till bra pris som det även ska finnas matchande martingal eller förbygel till. Den ska matcha denna...
Svar
2
· Visningar
1 441
Senast: molnskimmer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V