marsvinsfråga!

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Marie_C
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 166
M

Marie_C

Jag fick in ett upphittat marsvin för några veckor sedan och han var smutsig hela han när jag fick honom. I dag när jag tittade i öronen på mina marsvin var alla smutsiga i öronen. Jag har gjort rent dom nu. Brukar marsvin bli det?

Jodå, dom brukar vara rätt så smutsiga i öronen...jag brukar blöta en bomullstuss med vatten å greja runt lite i öronen så blir dom snart rena å fina igen :D

Okej, jag använde olja för att få bort det och det funkade bra. Jag använde matolja som vi brukar använda till katter med skabb. Och petade lite med tops. Tur att det bara var smuts is alla fall :p

...tror øremidd kan se ut som skitt/smuts... Kommer "skitten" stadig tilbake uten at du skjønner hvordan de får det til ;) kan det være verd en ekstra sjekk.

Liknande trådar

Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
862
Senast: Krålus
·
Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
690
Senast: Lyan
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 233
Senast: Bison
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 542
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka