Marsvins tråden *bilder*

K

k-lina

Nu tänkte jag göra en tråd om mrsvin :idea: :D
Lägg gärna ut bilder på era marsvin och berätta lite om dom :smirk: :)

Jag börjar med mitt marsvin,egentligen har vi två,min syster har ett och jag ett.Men jag har bara en bild på mitt i den här datan så det får bara bli mitt jag berättar om :smirk:

Hon heter Mysan och är ca 4-5 år.
Jag vet inte va hon är för ras,men jag tror att hon är Crested.För hon har ju en virvel mitt på huvudet.Men hennes syster Mira har lika dana färger som Mysan,men hon har inte en virvel,så jag tror att kanske pappa va Crested och mamman något annat..

Här är en bild på henne när hon är ute på våran tomt där det är lite skog där hon och hennes syster får springa fria på sommrarna en liten stund.Men dom håller sig på samma plats hela tiden,dom rymmer aldrig,jag tror inte att dom vågar :p (vi sitter alltid å vacktar ifall det kommer tex en katt)

(ursäkta för stor bild)
DSCN0049.jpg
[/IMG]

Sv: Marsvins tråden *bilder*

aww , så sööt :)

jag har inga marsvin, vill dock ha och ska skaffa när jag har flyttat hemifrån ;)
jag har haft två (madicken och lisabeth :D haha) men dom hade vi bara i ca en dag, katterna blev som galna så det gick inte :( ^^

Jaa,det får du göra,dom är så söta ju! :D
Okeej,det var ju lite synd:(

Det här är Piglet (pigge). Han får två bilder, för han är olika tecknad på sidorna :D
pigge_ta_1163525273.jpg

pigge2_1163524813.jpg

Och här är hans kompis Ludvig (Ludde)
ludde_1163525152.jpg

Här är Pigge i sin hängmatta också :) De älskar den! Tack för tipset, vem det nu var som skrev det... :banana:
h_ngmatta_1163524659.jpg

Thelma, 4 ½ år, Amerikansk crested
1-3.jpg

Pepsi, 4 ½ år, Nonself, R.I.P
Pepsi2.jpg

Colan, 4 månader, rex
2-1.jpg

Lurvan, 3 månader, coronet
ee.jpg

Senast ändrad:

Mitt ena marsvin, Kompis ser precis ut som din Thelma, kan det vara så att hon också är Crested?
Lägger ut bilder snart på mina små marsisar :D

Här är mina tjejer, alla tre från en zooaffär utanför stan.

Nella, 4 år
Nella igen. Släthårig golden agouti och vit. Min gamla dam som har medfött bäckenfel (är lodrätt istället för vågrätt när hon sitter :eek: ) - men hon mår bra utom att hon går lite utåt med bakbenen. Levde upp på nytt när hon fick nya kompisar när "storasyster" dog i somras.

Svinto, drygt 4 månader. Teddy, himalaya. Mest stillsam, pratar minst (men tigger bra), minst spetsnäst (kan det ha med saken att göra :confused: ;) ).

Tequila, 3 månader. Släthårig (tror jag, mycket tjock och lite längre päls än vanlig släthår). Buffagouti eller lemonagouti (har jag hört här, vet ej vad). Jag tror att hon har lite råtta i sig, så som hon far runt....:crazy:. Snackar mycket och är sällan stilla.

Nu tänkte jag göra en tråd om mrsvin :idea: :D
Lägg gärna ut bilder på era marsvin och berätta lite om dom :smirk: :)

Jag börjar med mitt marsvin,egentligen har vi två,min syster har ett och jag ett.Men jag har bara en bild på mitt i den här datan så det får bara bli mitt jag berättar om :smirk:

Hon heter Mysan och är ca 4-5 år.
Jag vet inte va hon är för ras,men jag tror att hon är Crested.För hon har ju en virvel mitt på huvudet.Men hennes syster Mira har lika dana färger som Mysan,men hon har inte en virvel,så jag tror att kanske pappa va Crested och mamman något annat..

Här är en bild på henne när hon är ute på våran tomt där det är lite skog där hon och hennes syster får springa fria på sommrarna en liten stund.Men dom håller sig på samma plats hela tiden,dom rymmer aldrig,jag tror inte att dom vågar :p (vi sitter alltid å vacktar ifall det kommer tex en katt)

(ursäkta för stor bild)
DSCN0049.jpg
[/IMG]

vilken bra bild:love:

Här är en bild på Mira,de andra marsvinet :D

olikabilder050.jpg

Jag/familjen har bara två marsvin kvar nu och ni får inte se några färska bilder på någon av dem då de börjar bli gamla och sjuka :crazy:

Soda (även kallad Ploppy & Tott) är 7år nu.
Mino blir 4 snart.

Tott:
Scan0100-3.jpg

Minan som bäbis gillade att äta barnmats-morot ur spruta:
Scan0099-1.jpg

Minos klor (mkt intressankt bild :angel: )
Minos nos (obs!, mkt stor bild)
Minos öra+öga

Mino & Tottens huvud
Tottens päls (obs stor bild)
Totten äter salad (stor och söt bild :D )

Jag har haft typ 5st till tidigare...

Den senaste bortgångne (tror hon dog i år), Majsan

Majsans nos+öga
Majsan som ängel på halloween-fest för marsvin :angel:

Näst senaste döda marsvinet, Flippran, min favorit som inte gillade andra djur eller människor alls :p De flesta som träffade henne var rädda för mitt lilla marsvin på 1kg :D tillsammans med Tott på bilden, har rävskabb här så pälsen ser förjävlig ut...
Flippran med rävskabb:
filippa25.jpg

5st marsvin i trång korg :angel: Är Tott & Majsan, Mino, Betty & Wilma.

Har tre marsvin; Doris, Stanley och Murphy, men såklart är de bra bilderna på den andra datorn som är sönder för tillfället :(
Här är några småtaskiga bilder iaf:

Murphy:
4c2cep1.jpg

Doris:
2u618ut.jpg

2zef5z8.jpg

Stanley har jag tyvärr ingen bild på

Alla är födda i somras, kommer inte riktigt ihåg i huvudet hur gamla dom är, men Murphy är någon månad yngre. Tror att Doris och Stanley är födda i juli :)

Mitt marsvin heter Puzzel och är ungefär 5 år. Hon är själv, sen hennes kompis dött. Det är lite synd, men jag vill inte ha något mer marsvin och om jag skaffar nytt marsvin så måste jag ju skaffa nu kompis till den när Puzzel dör osv..

Puzzel är världens goaste, men hon är inte så aktiv längre. Om jag tar ut henne ur buren och lägger henne på golvet t ex så går hon ingenstans, det är hon alldeles för lat för :p . Om kaninen skuttar förbi så kanske hon tar ett eller två steg men sen inser hon nog att hon inte hänger med i hans takt.

På sommaren brukar hon få vara ute och käka gräs. Jag skulle kunna lägga henne på gräsmattan å bara lämna henne där en stund utan att hon springer iväg, men eftersom det finns katter i närheten så får man allt vara med henne.

Puzzel älskar mat. Jag kan inte äta någon mat på mitt rum för så fort hon hör att jag tuggar på något eller känner luften så börjar hon tjuta, så jag har inte hjärta att göra det.

Får hoppas att jag gör rätt nu när jag lägger upp bilden.. Den är tagen med mobilkamera, så det är ju inte världens bästa kvalite men..

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05930000-05939999/640x480/5936175.jpg?0

Här kommer mina grisar (okej, My är igneltigen min systers. Men vi tar ju lika mycket hand om båda)

Vilda är ett ltiet teddymarsvin, blir två år i Januari. Jag köpte henne av en klasskompis brorsa. Han köpte ett killmarsvin (trodde han) från en djuraffär och en tid senare fick hon tre små marsvinsbebbar. fast Vilda mår inte sämre för det (förutom att hon lätt får mjäll och så pga hennes täta päls) Hon pratar massor och är en mästare på att smutsa ner sig :p
5965879.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05960000-05969999/640x480/5965887.jpg

My är som sagt mitt systers marsvin. Jag tror att hon blir fyra nästa år. Hon är lite räddare än Vilda men piper också ganska mycket.
5965885.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05960000-05969999/640x480/5965890.jpg

5965892.jpg

kan även passa på att visa mina små bäbisar:love:

Hugo Boss6 månader gammal IDAG:) , 50% abessinier och 50% ??,ska ta han till uppfödaren nån dag för att se om det går att regga han till renrasig abessinier Om han har rätt antal rosetter på rätt plats och dyl..*HOPPAS HOPPAS-vill ju så gärna ställa ut*
Hugo20Boss.jpg

Ville,Skinnybärare resp. Abessinier,ca 4 månader gammal
P1010063.jpg

Och sist men inte minst,lilla Milton (köpt fr. zoo-vet alltså ej ras/härstammning) ca 3½ månad gammal
P1010057.jpg

Lite övriga bilder på gänget

(och om ni undrar varför Milton är "korthårig" nu för, är pga av att hans busiga "bröder" ätit upp hans päls:devil: :mad:
Men det är nu fixat-har köpt Bitterspray som Milton är sprayad med,han smakar nu Äckligt och pälsen växer nu Äntligen ut igen!:idea: :devil: :bow: )

Hugo och Ville m. lekfarbror (hunden)Iko..Iko undrar vad det är för små kryp i hans korg:angel:
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/djur/P1010081.jpg?t=1166372283

Killarna checkar läget i hundens bädd-helt oberörda el rädda för den stora "sovande" hunden..*Mmm...en massa nya lukter*
P1010089.jpg

forts. i nästa..

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka