Marsvinen har flyttat...

_Runaway_

Trådstartare
...ut för sommaren! Igår eftermiddag ströade jag den nya uteburen med massa spån och ännu mer halm, samt körsbärskvistar (dom har rena skogen! :p ). Sen släppte jag in dom och dom var väl lite halvchockade. Sen gasade Bus iväg som bara svin kan göra, hoppade :bump: upp och ner och gav ifrån sig glädjepip! :DAlma var snart med på noterna. Sen tänkte jag ta in dom för natten, men det var ju bara att fetglömma, Alma fattade ju att man kunde springa in i hörnet längst bort från luckan! :smirk: Så de var ute, och de stormtrivs! Någon annan som har marsvinen ute?

åh va mysigt de har det :love:
Det är för häligt när de hoppar omkring och piper i ren glädje :love:
Jag har mina ute på dagen , men skulle vilja ha dem ute på natten me , fast det är en korp och några skator som spanat in dem så det vågar ja inte..man vet aldrig va de kan hitta på :(

Usch när du skriver det där blir jag alldeles sjuk.. Hade marsvin i 6 år.. de dog i höstas :(

När "svina" kommer ut på sommarbete vet man verkligen vad riktig glädje är. :D Fast jjag vågade heller inte ha dom ute om nätterna p.g.a våran hungriga kissemiss och lite räv/grävling/pippifåglar.

Saknar mina marisar!!!!!!

Jag har gjort en fin beteshage åt dem här hemma hos föräldrarna nu, eftersom de fick följa med på semestern. Men jag hann bara ta ut dem så började det regna på dem. :( Och inte har det slutat än, ett dygn senare. Så nu väntar jag bara på att gräset ska torka så att de kan få komma ut igen.

Liknande trådar

Däggdjur Hur länge kan jag ha marsvinen ute? De har bott i utebur (tvåvånings) hela sommaren och älskar det. De har en stor hage att gå ut i när...
Svar
6
· Visningar
2 294
Senast: Madick
·
Övr. Djur Jag är så himla trött på att se djur behandlas på ett dåligt sätt. Jag är så less på att se djurägare med mottot "de överlever"- vadå...
Svar
16
· Visningar
1 609
Senast: maalin_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama