paradiset

Trådstartare
Det verkar som att mitt arsvin äntligen ska få en kompis eller 2, det är en hane o kompisen/arna likaså. han är 5 mån o de andra 1 år. Hur introducerar man dem bäst för varann?

Jag skulle göra som jag gjorde när mina två skulle träffas första gången (de är förvisso honor och den nya var yngre än den första), gör rent buren och skura den noga precis innan de kommer för att få bort ditt marsvins lukt. Sätt sedan ihop dem på neutral mark, som golvet. När de har bekantat sig med varandra kan man sätta in dem i buren! :) Det gick helt problemfritt när jag satte ihop mina, men det är ju ingen garanti. Har ingen erfarenhet av hanar, så jag vet inte hur stor skillnad det är.

när Tindra dog så blev min hane helt ensam.. så köpte ja en ny, en hane.. de gick hur bra som helst! behövde inte ens fixa till buren.. men man märker vem som e bossen i stora buren, hehe o de e inte den nya Legolas! men de kommer skitbra överrens..
Zalomon, bossen i stora buren!

Jag ska få ett till marsvin nu i början på maj.. Jag ahr tre st sedan förr (en hona och hennes två pojkar) pojkarna bor i en bur och honan är tyvärr ensam just nu det är därför jag ska få en till hona (om det blir någon i kullen villsäga!!)

Hur ska jag göra för att få dom att trivas med varandra? Ska jag släppa lös dom på golvet när den nya kommer?

Min hona jag har nu är 1½år och grabbarna ½år..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka