Sv: marsvin ute på vintern?
Säger som de andra, över nollan måste dom ha. Förutsatt att det är dragfritt och torrt underlag.
Jag hade ett gäng med marsvin i en ladugård innan, det höll nästan alltid över nollan men de dagar det gick under så hade jag en värmelampa på. Men dom brydda sig inte alls om den, verkade inte ha något emot kylan. De hade dessutom 10 kvadrat att vara på och rörde sig mycket, på vissa ställen låg det mycket hö också som de kunde burra ner sig i. Hade t o m en hona som fick ungar när det var som kallast (hon skulle inte varit dräktig enligt förra ägaren) och det var inga som helst problem med de små.
Så jag säger som de andra, se till att lekstugan håller nollan, antingen med värmelampa eller någon typ av frostvakt. Se till att det är tjockt med underlag och dragfritt. Du kan ju hänga en bit köldridå för hålet så det inte kommer inte så mycket kallluft, eller kanske ngn form av kattlucka funkar. Framför kattluckan kan du göra som en låda med ingång på sidan (inte mitt framför luckan) så kommer det inte heller in så mycket kalluft direkt in i stugan.
Sen om marsvinen självmant går ut så kan dom ju göra det, dom går väl in när dom fryser.