Mankproblem!

glitter

Trådstartare
Behöver lite brainstorming ang min hästs manke...
Fullblod med Jättemanke. Rids med utprovade sadlar med correctionpad för att skona manken. Sadlarna ligger still och ger ett jämnt avtryck på vita schabrak.

Men idag hittade jag som...hmm..inte en knöl men någon slags svullnad. Ne, inte rätt ord det heller. Men något på ena sidan om manken. Som en lite tjockare korv under skinnet typ.
Hon ömmar inte för tryck om man inte TAR I men då ömmar hon ju överallt;).

Vad kan det vara tror ni? Känns ungefär som när vi är människor är spända i axlarna, om ni förstår...En spänd del av manken helt enkelt.
Kan det vara en muskel och hon är muskelfattig på andra sidan?
Jag har varit sned i mina höfter och suttit över mer på den sidan ett tag (behandling på mig pågår!!), kan hon vara överansträngd/överkompenserad på grund av mig??

Är så fundersam om varför det bara är på en sida, om det är sadlarna borde det väl vara på båda?

Tacksam för alla funderingar!

Sv: Mankproblem!

Visst kan de vara så att hon är sned musklad...Bra att du tagit tag i dina "problem" med dina höfter, då kommer du säkert tycka det är bekvämare att rida också :) Har själv problem med FLERTALET ledavdelningar och kroppsdelar...Jag har själv ett fullblod och har valt att ha Wintec Cair 2010 års modell detta har fungerat mkt bra! Pratat med en sadelspeciallist? De kan ju komma med bra tips och funderingar! Lycka till :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka