Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har analys på hö men inte på havrehalmen som jag fodrar med. (20% av grovgivan de får består av halm.) Där har jag utgått från medelvärdet i min region. I övrigt får de bara lite müsli för att blanda mineraler och tillskott med.Om _samtliga_av dina fodermedel har en analys av svavel så går du på din uträkning.
Förpackningsrådgivningen är inte anpassade efter individen.
Tack! Jag har kallblod som är skogsmulle-hästar så det är ingen fara. Men bra att tänka på.Har du tävlingshästar så måste du tänka på karensen som msm ger också
Tack för svar! Märker ingen skillnad alls med MSM, men om jag ger den ena hästen så mycket som en matsked havre så förvandlas den till en krutdurk. Skämt åsido, jag är mest rädd för dåliga hovar, men det kanske jag inte behöver oroa mig för.Detta är inte riktigt svar på din fråga men min erfarenhet är att antingen så har hästen ett behov av extra svavel och då ser man en positiv respons eller så har hästen det inte och då märker man ingen skillnad. Som tidigare nämnt så är svavel inte speciellt utrett på just häst och därför är det i det närmaste omöjligt att säga när/om en häst behöver tillskott av det eller inte och isf hur mycket. Jag har gett MSM till min häst en period bara för att jag var nyfiken och märkte ingen skillnad öht, gav då enligt rekommenderad dos då jag inte hade något annat att gå på. Jag skulle nog säga att du inte behöver oroa dig för att det ser ut att vara för lite svavel enligt beräkningsprogrammet om resten av innehållet är balanserat.
Jag skulle inte tro att du kommer få dåliga hovar på hästarna enbart för att du på pappret ser ut att ligga lågt i svavel.Tack för svar! Märker ingen skillnad alls med MSM, men om jag ger den ena hästen så mycket som en matsked havre så förvandlas den till en krutdurk. Skämt åsido, jag är mest rädd för dåliga hovar, men det kanske jag inte behöver oroa mig för.