”Många är avundsjuka”

Sv: ”Många är avundsjuka”

(Aftonbladet)
Framgången har ett pris.
För Sportbladet berättar Malin Baryard om skitsnacket bakom hennes rygg när hon misslyckades i VM.
– Många är avundsjuka på mig. Men jag är inte förvånad, säger hon.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1008051,00.html

Jag kan bara säga grattis till dej Malin, som har lyckats så bra.Du ska veta att det bara dom som prata skit som inte kan uppnå någonting själva. Jag tycker att det är jätte spännande när du tävlar man sitter och hoppar i soffan när det är omhoppning. Sen är det så här i livet, att alla kan ha en dålig dag, och allra helst när det har med djur att göra. Har inte folk fattat det så är det synd. Fortsätt vara den du är, en bra ryttare,en bra mamma, och bra reklam för Sverige. Och framför allt en förebild för många unga flickor.
 
Sv: ”Många är avundsjuka”

Allt folk har inte förstått att hästar inte är apparater utan faktiskt levande djur ! De gör inte alltid som man vill vissa dagar går det bara rent åt skogen... jag vet! Hur många sådana dagar jag har haft är för många för att räknas. GRATTIS OCH ALL LYCKA TILL I FRAMTIDEN MALIN !
 
Sv: ”Många är avundsjuka”

Jag kan bara säga grattis till dej Malin, som har lyckats så bra.Du ska veta att det bara dom som prata skit som inte kan uppnå någonting själva. Jag tycker att det är jätte spännande när du tävlar man sitter och hoppar i soffan när det är omhoppning. Sen är det så här i livet, att alla kan ha en dålig dag, och allra helst när det har med djur att göra. Har inte folk fattat det så är det synd. Fortsätt vara den du är, en bra ryttare,en bra mamma, och bra reklam för Sverige. Och framför allt en förebild för många unga flickor.

Jag tycker iofs inte att en rökare är en så bra förebild för unga tjejer, fast hon kanske har slutat nu när hon fick en unge själv...:crazy:

Och det här med att prata skit är inte direkt nytt inom hästsporten, vare sig man kan uppnå saker eller inte, det snackas skit och många råkar ut för det på ett eller annat sätt, det är inte mer synd om Malin bara för att hon är känd och klantade sig på ett VM, än om hobbyryttaren som får gliringar vid en lokaltävling.:p
Det är sånt jag stör mig på en massa "snyfthistorier" om hur synd det är om henne och hur jobbigt det är, jag tror det är ganska många som skulle vilja vara i hennes skor.

Som sagt, jag håller mig utanför den där cirkusen och bryr mig inte om vare sig det ena eller det andra, jag klarar mig bra som det är och har fullt upp att hålla koll på mina egna problem...
 
Sv: ”Många är avundsjuka”

Jag tycker iofs inte att en rökare är en så bra förebild för unga tjejer, fast hon kanske har slutat nu när hon fick en unge själv...:crazy:

Njaa inte har hon slutat vad jag har sett:angel:
 
Sv: ”Många är avundsjuka”

Det finns nog inga vuxna som röker som inte ser det som ett problem. Tråkiga kommentarer som kommer från personer som inte känner och bryr sig om rökaren brukar inte hjälpa, tvärtom, har jag förstått. Malin Baryard är en fantastisk ryttare som verkligen har känsla för hästar. Det är som sådan som hon är en utmärkt representant för Sverige!
 
Sv: ”Många är avundsjuka”

Jag tycker iofs inte att en rökare är en så bra förebild för unga tjejer, fast hon kanske har slutat nu när hon fick en unge själv...:crazy:

Och det här med att prata skit är inte direkt nytt inom hästsporten, vare sig man kan uppnå saker eller inte, det snackas skit och många råkar ut för det på ett eller annat sätt, det är inte mer synd om Malin bara för att hon är känd och klantade sig på ett VM, än om hobbyryttaren som får gliringar vid en lokaltävling.:p
Det är sånt jag stör mig på en massa "snyfthistorier" om hur synd det är om henne och hur jobbigt det är, jag tror det är ganska många som skulle vilja vara i hennes skor.

Som sagt, jag håller mig utanför den där cirkusen och bryr mig inte om vare sig det ena eller det andra, jag klarar mig bra som det är och har fullt upp att hålla koll på mina egna problem...
Nu är du där och petar, Det är så typiskt! Kan du inte se glädje i att en anna människa kan göra något bättre än du själv, Synd synd om dig. Det är sådana som du som får igång skitsnack i stall och dyligt. Du kan inte har kommit så långt i ditt liv. Du snackar om rökning, har du alldrig rökt själv, vad bra du är. Jag tror att Malin har ett bra självförtroend, hon vill nog inte att någon tycker synd om henne. Jag har själv en Robin Z + Fullblod en mycket speciell häst liknar lite Flippan isättet så jag vet att vem som helst inte skulle klara av det hon har gjort med den hästen, Ett stort plus är att man ser sällan eller nästan alldrig Malin rida med spö. Hon klappar alltid om flippan även om det inte har gått så bra, man ser att hon gör det med värme. Förresten virre eller virrig som du nu heter, vi är GLADA att du håller dig utanför cirkusen för du kan inte bidra med något ändå,

Hoppas du slipper bitterhet. GLADARE ÄN PÅ LÄNGE!
 
Sv: ”Många är avundsjuka”

Synd att Malin inte är lika bra på att ta kritik som hon är på att rida. Lite ödmjukhet skulle nog inte skada, ffa mot hästarna. Detta är inte första gången som hon skyller på "flippan".
 
Sv: ”Många är avundsjuka”

Håller med dig :bow: , många gånger tycker jag hon verkar lite väl självgod (min egen uppfattning). Däremot rider hon ju mjukt, följsamt och trevligt och jag har full förståelse att både hon och hennes hästar kan ha en dålig dag emellanåt - vem har inte det . Men som sagt hade lite ödmjukhet varit väl på sin plats. Man kan faktiskt både vara ödmjuk och samtidigt ha ett bra självförtroende.



Sedan är det klart att det inte är bra att hon t.ex. röker och rider utan hjälm, men det är väll inget unikt varesig hon hade varit en vanlig svensson eller om hon är världscupryttare. Och det är ju inget som varken hon eller någon annan mår bra av, men det är ju hennes eget val så det bryr jag mig inte om. Attityden tycker jag är viktigare.
 
Senast ändrad:
Sv: ”Många är avundsjuka”

Ännu en snyfthistoria - BUHU!

Hästar har bra och dåliga dagar, precis som vi, men om hon inte vill prata om sina motgångar varför då prata med pressen? "Hej, det är synd om mej för folk snackar skit om mej trots att det faktiskt var FLIPPAN som hade en dålig dag!"

Jag tycker inte illa om Malin på något sätt, men att det snackas skit bland hästfolk, det är ett faktum. Spelar ingen roll om man e hobbyryttare eller ej, inte mer synd om henne än nån annan.

Malin är jätteduktig, man hoppar i soffan när hon rider, å hänger med i svängarna men om hon inte vill tala om sina motgångar, eller få folk att tycka synd om henne, varför involvera pressen så halva sverige får veta?
 
Sv: ”Många är avundsjuka”

Nu är du där och petar, Det är så typiskt! Kan du inte se glädje i att en anna människa kan göra något bättre än du själv, Synd synd om dig. Det är sådana som du som får igång skitsnack i stall och dyligt. Du kan inte har kommit så långt i ditt liv. Du snackar om rökning, har du alldrig rökt själv, vad bra du är. Jag tror att Malin har ett bra självförtroend, hon vill nog inte att någon tycker synd om henne. Jag har själv en Robin Z + Fullblod en mycket speciell häst liknar lite Flippan isättet så jag vet att vem som helst inte skulle klara av det hon har gjort med den hästen, Ett stort plus är att man ser sällan eller nästan alldrig Malin rida med spö. Hon klappar alltid om flippan även om det inte har gått så bra, man ser att hon gör det med värme. Förresten virre eller virrig som du nu heter, vi är GLADA att du håller dig utanför cirkusen för du kan inte bidra med något ändå,

Hoppas du slipper bitterhet. GLADARE ÄN PÅ LÄNGE!

Åhh, sånt där är så jäkla typiskt svenskar. Varför i skjuttsingen skulle man inte få kritisera en världskänd ryttare? Vad gör det att man är bitter då?? Har du aldrig kritiserat någon? Visst Malin är jätte duktig (annars skulle hon inte vara där hon är idag) men det som många verkar störa sig på är hennes attityd. Det är många ryttare som heller inte rider med spö, och klappar om sina hästar. Malin är inte ensam om det. Är man en offentlig person så får man räkna med kritik, för det kommer alltid finnas i vilken "avdelning" vi än snackar om.

Malin är dessutom kanske en trevlig person i media och dylikt, men har du träffat henne någon gång? Hon är inte riktigt lika sockersöt då kan jag säga dig.
 
Sv: ”Många är avundsjuka”

Malin röker och rider utan hjälm hemma, so what? Vet ni vad alla andra ryttare gör då? Allt detta hakande på Malin är nästan skrämmande. Så mycket avundsjuka, typiskt svenskt att inte kunna glädjas åt andras framgångar. Usch! Fy skäms! "Malin skyller på flippa" "Malin gör si och så" "Malin skulle behöva vara lite mer ödmjuk" "Malin får all uppmärksamhet" bla bla bla. Att hon uppmärksamas i media så mycket är väl helt naturligt. För det första var det tack vare malin ridsporten börjades skriva på sportsidorna och inte på nöjes sidorna som en notis i ett litet hörn vem som vann os sist typ, om knappt änns det. Sen är hon gift med en känd tv-profil och så har hon förmodligen det största sponsorkontraktet som inte är bundet till någon med häst att göra indirekt. Malin har väl aldrig direkt skyllt på flippan, utan sa bara att hon hade en dålig dag, precis som hon sagt om sig själv, varken hon eller hästen är mer än människa och häst. Roffe har "gnällt" om Mac Kinely som inte håller upp tassarna ibland fast han gör allt rätt, fast han gnäller inte utan bara säger som det är, hästar är inga maskiner. Men när Malin säger det så är det gnäll över hästen. :eek:
Vad har de tyska ungdomarna att se upp till då om vi tar en jämförelse? I tyskland är det ju inga topphoppryttare som rider med hjälm hemma. Det gör ju inte flertalet svenska ryttare heller, kan dra flera exempel om det är så. Såg föresten aldrig en hjälm på roffes huvud när jag jobbade där nere i 4månader utom på tävling. Kanske nåt som tåls att fundera på innan man öppnar munnen och spyr ut sin galla över andra.
 
Sv: ”Många är avundsjuka”

hmm känner igen det där skitsnacket från avundsjuka fjortisar:angel:

men! bra kämpat Malin!:banana:
 
Sv: ”Många är avundsjuka”

Nu är du där och petar, Det är så typiskt! Kan du inte se glädje i att en anna människa kan göra något bättre än du själv, Synd synd om dig. Det är sådana som du som får igång skitsnack i stall och dyligt. Du kan inte har kommit så långt i ditt liv. Du snackar om rökning, har du alldrig rökt själv, vad bra du är. Jag tror att Malin har ett bra självförtroend, hon vill nog inte att någon tycker synd om henne. Jag har själv en Robin Z + Fullblod en mycket speciell häst liknar lite Flippan isättet så jag vet att vem som helst inte skulle klara av det hon har gjort med den hästen, Ett stort plus är att man ser sällan eller nästan alldrig Malin rida med spö. Hon klappar alltid om flippan även om det inte har gått så bra, man ser att hon gör det med värme. Förresten virre eller virrig som du nu heter, vi är GLADA att du håller dig utanför cirkusen för du kan inte bidra med något ändå,

Hoppas du slipper bitterhet. GLADARE ÄN PÅ LÄNGE!

Ja det där var ju ett moget och sakligt inlägg.

Vart skrev jag att jag inte kan glädjas åt folk som är bättre än mig på något?
Ok, jag kan erkänna jag är rätt kass och har bara kommit trea på SM, men siktar givetvis på att vinna i år. Vad har hur långt jag har kommit i mitt liv med saken att göra? Jo, jag har både rökt och snusat, men jag har även slutat med det för att det inte är nyttigt.
När det gäller att ha knepiga hästar kan jag också skriva upp mig på listan. Nu vet jag inte hur gammal du är, men med tanke på att Malins mest hängivna fans är tonåringar, gissar jag på att du hamnar där. Jag tror dock inte att du fattar vad jag menar.

Det jag menar är att det fokuseras extremt mycket på Malin och hur det går för henne. Vissst BF är kanske en knepig häst men det finns massor av knepiga hästar i världen, precis som att det finns massor av duktiga ryttare, tyvärr har inte alla dessa rika föräldrar som fixar jobb hos stjärnryttare osv. Många duktiga ryttare blir således kvar på ridskolor eller lokal/regional nivå hela livet. Visst hon är duktig, fine, det räcker, men om du frågar mig tycker jag att RGB är en bättre förebild som ryttare. Och som jag nämde tidigare är jag inte avundssjuk utan är helt och fullkomligt nöjd med att vara en anonym ryttare utanför mediacirkusen (även om jag varit med i ridsport).

För övrigt rider jag aldrig med spö och har knappt gjort under de 20 år jag har hållt på med ridning och hästar och då har jag ändå hållt på med både hoppning, dressyr och fälttävlan. Men vid körning då hade jag pisk, faktiskt...

Jag är även hemsk imponerad av att du tydligen känner mig fast vi aldrig träffats, då behöver jag inte tala om för dig att jag varken är eller har som nick namnet virrig.
Dessutom verkar du vara ett par resor bittrare än mig!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Malin Baryard-Johnsson har skördat en rad framgångar genom åren. Men det är inte medaljerna hon minns bäst - utan en maskeradhoppning på...
Svar
0
· Visningar
382
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnssons topphäst Baltimore, som ägs av Henrik och Magdalena Larsson, ska vila en månad på grund av en lindrig...
Svar
0
· Visningar
541
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Baryard nära svår olycka Vinnaren för ursäkta. Världscupen i Helsingfors blev Malin Baryard-Johnsson show. Först sköts hon...
Svar
4
· Visningar
1 646
Senast: Yttik
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Malin Baryard-Johnssons PR-värde för svensk hoppsport genom åren är ofantligt. Angelica Augustssons genombrott i Göteborg...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp