Månblindhet

Sv: Månblindhet

Då en häst har återkommande ögoninflammationer. Hästen behandlas, blir bra, men sedan återkommer det igen osv.
Man vet ej vad det beror på men, men mest troligt pga något i hästens immunförsvar eller allergi.
Det är vad JAG vet om månblindhet, sedan tänkte jag om någon annan visste något mer el har erfarenhet?

Tänkte om det kan vara det min Queen har?
Hon har ju titt som tätt inflammation i sitt vänstra öga, trots behandling och hon blir bra, så återkommer det hela tiden.
Min hovis(som även är vet.) har pratat förr om att han tror det beror på någon allergisk reaktion som hon aldrig blir bra.
Och det kan ju stämma...hon har ju dammallergi om det kan ha något samband?

Liknande trådar

Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: Amk
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
353
Senast: slant98
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
688
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka