Man Tamer (?)

BusBarro

Trådstartare
Vet ej hur det stavas men det är som en huva som håller ner manen på en sida.
Har ett sto med MYCKET yvig man som inte vill ligga ner och denna skulle vara perfekt!
Jag hittade en sådan men storleken passade inte och det var dom sista som fanns.
Någon som vet vart man kan köpa sådana? Eller liknande?

Skulle vara helt perfekt!

MVH

Jag har en sk "hood", täcker och håller ner manen samt skyddar hals och huvud från smuts, perfekt om man har en häst som gärna skitar ner sig i boxen innan tävling. Finns ju sådana som inte täcker hela huvudet och halsen, utan bara manen - kanske var en sådan du är ute efter? :)

Finns att köpa på tex www.tumbleweed.se . Superbra att ha innan tävling och liknande! Ett plus är ju att de finns både i läckra färger och i vanliga, nedtonade enfärgade... :) (Tillverkarens hemsida www.ss4horses.com )

Mvh Huntress :)

:rofl: ja dom finns i många gräsliga färger iaf :crazy:
stockfoils2004.jpg

Haha en sån hade jag aldrig fått på hästen!! :D
han hade skämts ihjäl :rofl:

Men jag skäms när jag åker ut på tävling/träning med min häst som ser ut som en b-ponny med sin yviga man. Då har jag hellre en sådan. :crazy:

Jag hittade Man Tamern på Tumbleweed men dom hade bara Medium och skulle inte ta hem dom något mera. :(

Hittade en hästshop i USA som säljer den. Kanske blir dyrt att skicka efter därifrån, men...? (Är själv sugen på att köpa en!) :)
Man kan ju maila dem och fråga kanske?! :cool:

Här är sidan!

Jag har för mig att jag hört att man kan dra över en nylonstrumpbyxa över halsen?!? :confused:
Annars kan man väl sy en själv! :idea: ;)

Jodå, om du klickar på Mane Trainer'n så kommer du till en ny sida där priset står. 38,59 dollar... Det blir väl ca 285 svenska kronor. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
186
Senast: Kristall10
·
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: Mineur
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 622
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka