Man smälter ju!!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare java
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 668
J

java

Sitter just nu med hjärtat fullt av kärlek till mina katter. Min lilla kattdam ligger på rygg i mitt knä och bara myser.Emellanåt får jag en blick, en slick på handen eller så klappar hon på mig med sin tass. Hon kurrar så hela hon vibrerar... Leia är dessutom en ganska bestämd tjej som inte är så mycket för att kela. Det gör ju att man känner sig "extra utvald" när hon kommer och vill gosa! :love: :love:
Visst är de helt underbara, våra djur?! Man kan aldrig förklara för "icke-djurägare" vilka känslor man har för dem.. Det är värt allt hår på kläderna, sönderslagna krukor och sand i badrummet, för att få uppleva att man är kattens "utvalda"! :)

Sv: Man smälter ju!!

Åååå... Sitter på jobbet och fick akut kattlängtan när jag läste ditt inlägg. Hjärtat svämmar liksom över.
Det du beskriver är så på pricken som jag känner när min "semla" myser hos mig. Och man ÄR utvald. Förlåter henne vad som helst efter en sådan mysstund.

(Tyvärr anser min kisse att hon har rätt till dessa mysstunder när som helst på dygnet, även halv tre en torsdagsnatt, och jag ställer så klart snällt upp för hon är ju min älskling.)

Catinca skrev:
(Tyvärr anser min kisse att hon har rätt till dessa mysstunder när som helst på dygnet, även halv tre en torsdagsnatt, och jag ställer så klart snällt upp för hon är ju min älskling.)

Oliver fick för sig att han ville ha sällskap i vardagsrummet klockan fyra i morse, han satt och skrek tills jag tog mig upp ur sängen (förhopnningsvis innan grannarna vaknade... :o ) som tur var gick han med på att komma in i sängen igen och med lite kel så kunde vi sova en hel timme till. *GÄSP!* Ska nog gå och lägga mig tidigt ikväll... :smirk:

Nä, det spelar ju ingen roll vilken tid på dygnet det är! Min andra katts ulimata gosstund är vid 02-tiden. Då trasslar han med mitt hår en stund, sedan ska han ligga på min arm och gosa. Om jag inte klappar honom, så tassar han mig i ansiktet - Så försiktigt. Och ,hjälper inte det tassar han på ögonen, som för att väcka mig!

katter är bäst!! :love:
min mamma har aldrig varit vidare djurälskande. hon hade inga djur när hon växte upp, så hon har inte riktigt förstått syftet med att ha nåt.
iaf inte förrän i fredags, när vi fick hem våran nya lilla bebis, baileys :D
hon smälte som smör när baileys beslöt sej för att ha mammas säng som sin sovplats. smygklappar henne och ger henne mat när hon precis själv har sagt att det minsann är min syster som ska "ta ansvar för sin katt".
sånt är så kul :banana:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna... 24 25 26
Svar
505
· Visningar
20 568
Senast: Sasse
·
Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite... 2
Svar
33
· Visningar
8 545
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 870
Senast: cirkus
·
Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 276
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar