Man ser vitögat.

Sv: Man ser vitögat.

Ok, då är detta ett glosöga:

glos1.jpg

Det behöver inte ha med bläsen att göra. Av sex avkommor till mitt sto. 2 st med bläs, 2 st med stjärn, 1 utan något i huvudet, och 1 med strimbläs, kan jag tala om att alla 6 har glosögon (inte blå då). Inget som stoet själv har. Däremot har alla sex avkommorna sabino anlaget. Kan kanske komma därifrån?

Sv: Re: Man ser vitögat.

Och jag som trodde min unghäst med två blå ögon var glosögd!
Då har han alltså glasögon då!! :cool: :D

Har haft ett hbl sto efter Neapel med mycket vitt i båda ögonen, såg ut som människoögon nästan, vilket gjorde att en del tyckte hon såg lite galen ut. (Vilket bara stämde om vi mötte små,håriga,läbbiga shettisar)
Nin

Aha!!! :idea: Så det är alltså därför våran dam har det på ena sidan..... :D
Förresten så har Martha lärt mig ett annat namn på det.....Fulöga...inte så att det är fult utan att de använder det för att sätta sig i respekt hos andra hästar.... :rofl: :devil:

/Carina :eek:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 193
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
908
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 269
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18