Man saknar båset när kon har rymt

Man brukar ju alltid skriva "Mata inte trollen" men det är ju alltid någon som gör det :D

Fast det kan väl knappast räknas som ett troll om någon blir ihärdig i en diskussion och mal på? Här är det ändå tal om användare som är nästan daglidax användare.

Jag kan själv mala på, särskilt om koppel,:laugh::laugh:, inte är man helt plötsligt ett internettroll bara för det.

Att hålla på som en del gör- menar inte dig- skriva"mata inte trollen" såfort diskussonen blir obekväm eller bara inte faller i smaken tycker jag är urfjantigt. Bara sluta skriva isf.

Det har vi, som @deathslyna sa, alla gjort oss skyldiga till. Men tänk om vi kunde låta bli. Vad skulle hända då?
Tråden skulle ju dö ut när den/de som inte trollar slutar skriva i den.

Skulle gissa att det som driver trollet/trollen är att att andra skriver i den.

Även om det är en person med flera nick som tex bråkar eller håller med varandra så krävs det ju oftast att någon främling också skriver i den.

Den kan ju också vara två eller flera som startar en trolltråd och som tex låtsats bråka med varandra om något. Men hur kul är det om ingen oinsatt hänger på?

Fast det kan väl knappast räknas som ett troll om någon blir ihärdig i en diskussion och mal på? Här är det ändå tal om användare som är nästan daglidax användare.

Jag kan själv mala på, särskilt om koppel,:laugh::laugh:, inte är man helt plötsligt ett internettroll bara för det.

Att hålla på som en del gör- menar inte dig- skriva"mata inte trollen" såfort diskussonen blir obekväm eller bara inte faller i smaken tycker jag är urfjantigt. Bara sluta skriva isf.
Jag känner nog att just troll är något vi för det mesta saknar här faktiskt. Det dyker väl upp någon ibland men jag upplever att vi i regel har åtminstone relativt seriösa medlemmar här även om vissa är väldigt.. Färgstarka :)

Fast att återkomma till en sak är ingen trolltråd.

det låter som något på en affisch - gärna med en solnedgång över havet i bakgrunden.
Det är verkligen inte sant.

Fast där håller jag inte med dig. Ska vi prata vetenskapligt ska det mycket till innan två människor är exakt lika plus att på ett mentalt/själsligt plan är vi olika.

Att det ens finns liv i universum och inte bara vätebollar är fantastiskt. Att säga att en människa inte är unik och oersättlig tycker jag är fel. När en människa (och vilket liv som helst) försvinner går det aldrig att ersätta med exakt samma.

Jag känner nog att just troll är något vi för det mesta saknar här faktiskt. Det dyker väl upp någon ibland men jag upplever att vi i regel har åtminstone relativt seriösa medlemmar här även om vissa är väldigt.. Färgstarka :)
Nej. Det händer väl att någon försöker. Men det här är ett seriöst (ja i förhållande till tex familjeliv så ÄR Buke seriöst :D) och jag tror inte att trollen riktigt trivs här.

Annat är det på just nämnda Familjeliv, där vimlar det av dom och de förstör väldigt mycket (i alla fall för mig som tröttnar fort).

Sen kan ju någon enstaka trolltråd vara underhållande. Speciellt om några inte fattat att det är en trolltråd :p

Nej. Det händer väl att någon försöker. Men det här är ett seriöst (ja i förhållande till tex familjeliv så ÄR Buke seriöst :D) och jag tror inte att trollen riktigt trivs här.

Annat är det på just nämnda Familjeliv, där vimlar det av dom och de förstör väldigt mycket (i alla fall för mig som tröttnar fort).

Sen kan ju någon enstaka trolltråd vara underhållande. Speciellt om några inte fattat att det är en trolltråd :p
Som sagt, jag ser det som kvällsnöje ;) Oh, barnet sover, jag har inget bättre för mig så nu går jag in och läser trådar om elaka svärmödrar, bonusmorsor, biomorsor och bonusbarn på familjeliv :D Tidvis har även buke tagit den platsen men just för tillfället är det ju rätt lugnt.

Som sagt, jag ser det som kvällsnöje ;) Oh, barnet sover, jag har inget bättre för mig så nu går jag in och läser trådar om elaka svärmödrar, bonusmorsor, biomorsor och bonusbarn på familjeliv :D Tidvis har även buke tagit den platsen men just för tillfället är det ju rätt lugnt.
Ha ha ha! Det händer här också. :D

Men jag tröttnar ofta fort och det var längesedan jag skrev något där.

Däremot finns det kanske 5-6 trådar jag följer. Men då är det frågan om levnadsöden.

På individnivå så är vi alla unika och oersättliga.

Om man däremot ser till samhället så är ytterst få oersättliga och unika.
Unika ja - inte ens enäggstvillingar är totalt lika.
Men oersättliga. Njae. Min käraste vän brukar lakoniskt säga att ingen är oersättlig och jag håller helt med henne.

och på samhällsnivå är det verkligen så. Vi är alla ersättningsbara.

Jag har idag varit på en stor begravning. Vännens mor somnade stilla för ett tag sedan och hade levt ett långt rikt liv i folkbildningens och kulturens tjänst. HON var verkligen inte ersättningsbar med någon annan i vår bygd.
Men på det stora hela är vi nästan alla fullt möjliga att ersätta med någon annan.

Människor lever i förhållanden och tror att de är menade att vara tillsammans för evigt. Sedan spricker det och nya par bildas och plötsligt är det en ny person som är den ende i livet.

Jag tror att det är verklig hybris att tro att man är oersättlig. Det är ingen.

När en människa (och vilket liv som helst) försvinner går det aldrig att ersätta med exakt samma.
...och väldigt många av oss behöver inte ens ersättas. Eftersom vi inte tog så stor plats att det blir speciellt tomt.
Det dör många ensamma människor som ingen saknar. Människor som samhället betalar begravningskostnaderna för eftersom ingen saknar dem. Var de oersättliga? Nej.

...och väldigt många av oss behöver inte ens ersättas. Eftersom vi inte tog så stor plats att det blir speciellt tomt.
Det dör många ensamma människor som ingen saknar. Människor som samhället betalar begravningskostnaderna för eftersom ingen saknar dem. Var de oersättliga? Nej.

Fast jag håller inte med dig. Varje liv är unikt, det kan aldrig ersättas med exakt samma. Att samhället och universum fortsätter fungera är en annan sak.

Unika ja - inte ens enäggstvillingar är totalt lika.
Men oersättliga. Njae. Min käraste vän brukar lakoniskt säga att ingen är oersättlig och jag håller helt med henne.

och på samhällsnivå är det verkligen så. Vi är alla ersättningsbara.

Jag har idag varit på en stor begravning. Vännens mor somnade stilla för ett tag sedan och hade levt ett långt rikt liv i folkbildningens och kulturens tjänst. HON var verkligen inte ersättningsbar med någon annan i vår bygd.
Men på det stora hela är vi nästan alla fullt möjliga att ersätta med någon annan.

Människor lever i förhållanden och tror att de är menade att vara tillsammans för evigt. Sedan spricker det och nya par bildas och plötsligt är det en ny person som är den ende i livet.

Jag tror att det är verklig hybris att tro att man är oersättlig. Det är ingen.
Min mamma dog för tre år sedan. För mig kan ingen ersätta henne.

Och hon var unik. Finns ingen som hon.

Återigen på samhällsnivå är vi inte oersättliga men på individnivå är vi ibland faktiskt oersättliga.
Ja det är nog där skillnaden ligger. Just familj är svårt att ersätta, vänner är lättare. Man har ju fortfarande kvar sina minnen med dessa men din mamma kanske kom med fiffiga tips eller vettiga infallsvinklar på saker och ting. Just den biten kan man ju lätt ersätta med en vän exempelvis. Dock inte det faktum att hon var din mamma och att ni har delat så mycket i livet som ni antagligen har gjort.

Återigen på samhällsnivå är vi inte oersättliga men på individnivå är vi ibland faktiskt oersättliga.
Ännu ett citat från min kära kloka vän. "det blir aldrig rättvist".

Vissa människor är verkligen oersättliga, både bland talrika vänner och i sin gärning.
Andra mer normala är lagom ersättliga
Och vissa återigen är helt och fullständigt utbytbara.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka