Mamman har vårdnaden, pappan vill inte lämna tillbaka barnet!

golden_tinka

Trådstartare
Vad händer om pappan inte lämmnar tillbaka barnet efter sin helg?

för att göra en lång historia kort, åkte pappan för att hämta sitt barn tidigare än han skulle då han visste att nåt inte stod rätt till, han hittade sitt 1½ åriga barn instängd i garderoben och en stenhög mamma.:eek:

Han skulle senast igår lämnat tillbaka h*n, men vägrar så klart!
och vårdnads processen kommer ju så klart dras upp igen, men kan han bli straffad för att han vägrar lämna tillbaka henne trots omständigheterna?:crazy:
 
Sv: Mamman har vårdnaden, pappan vill inte lämna tillbaka barnet!

Vad händer om pappan inte lämmnar tillbaka barnet efter sin helg?

för att göra en lång historia kort, åkte pappan för att hämta sitt barn tidigare än han skulle då han visste att nåt inte stod rätt till, han hittade sitt 1½ åriga barn instängd i garderoben och en stenhög mamma.:eek:

Han skulle senast igår lämnat tillbaka h*n, men vägrar så klart!
och vårdnads processen kommer ju så klart dras upp igen, men kan han bli straffad för att han vägrar lämna tillbaka henne trots omständigheterna?:crazy:

Tror att man kan straffas (är nog egenmäktigt förfarande med barn??). Det pappan kan göra i ett sådant läge är att ringa socialjouren. Då blir barnet tillfälligt placerat (förhoppningsvis hos pappan)
 
Sv: Mamman har vårdnaden, pappan vill inte lämna tillbaka barnet!

Det beror väl på situationen?
Gjorde vederbörande en anmälan till sociala myndigheter??
Hur ser historiken ut?

Det är ju många frågetecken.
 
Sv: Mamman har vårdnaden, pappan vill inte lämna tillbaka barnet!

Jag hoppas att han kontaktade de sociala myndigheterna och polisen när det hände, det är alltid bra att ha dem bakom ryggen.
 
Sv: Mamman har vårdnaden, pappan vill inte lämna tillbaka barnet!

jag är inte helt insatt, men jag tror och hoppas att han iaf kontaktade socialen redan i fredags!
har igentligen inte så mkt historik att komma med, allt rullade på och dom hade till och med börjat kolla på hus för att kunna flytta ihop igen för barnets skull, så händer det här som antagligen bubblat under ytan ett tag!
 
Sv: Mamman har vårdnaden, pappan vill inte lämna tillbaka barnet!

Om det finns en socanmälan så tror jag inte att det är ngt problem att barnet är kvar hos pappan. (Iofs beror det ju lite på pappans "historia" också). Det bästa är ju att pappan dealar detta med soc.
 
Sv: Mamman har vårdnaden, pappan vill inte lämna tillbaka barnet!

pappan är vad jag vet klander fri, hans minus är att han inte har ett boende som passar barnet (husbåt) och har bott hos sina föräldrar dom helger han haft henne i väntan på att få tag i ett lämpligare boende, det är även där dom är nu!
 
Sv: Mamman har vårdnaden, pappan vill inte lämna tillbaka barnet!

En granne till mig var missbrukare och hade även en liten dotter. Hon miskötte sig kraftigt ett flertal gånger bla genom att lämna lilla dottern ensam hemma när hon var ca 2 år,där fick hon vakna mitt i natten och skrika i timmar innan grannarna började undra. (mamman var på fest)

Pappan var fd missbrukare (var drogfri då och är än idag) i det fallet belöt soc att flytta flickan till en släkting till mamman. Mamman fick tom bara ha övervakat umgänge med barnet,pappan har lyckats få varannan helg.

Så absolut att han skall ringa soc, har svårt att tänka mig att de tycker det är okej att låta barnet bo där mera.
I fallet jag beskrev fanns ingen pappa som soc tyckte var trovärdig att ta ahnd om flickan men det verkar det göra i din väns fall.
 
Sv: Mamman har vårdnaden, pappan vill inte lämna tillbaka barnet!

vet nu att soc kontaktades med en gång, hoppas att det löser sig på ett bra sätt!
 
Sv: Mamman har vårdnaden, pappan vill inte lämna tillbaka barnet!

Håller tummarna!!
 
Sv: Mamman har vårdnaden, pappan vill inte lämna tillbaka barnet!

Tyvär har allt blivit en stor jäkla soppa, pappan har blivit mordhotad av både mamman och bekanta till henne och han och dottern gömmer sig nu hos bekanta!
polisen är inblandat och ser allvarligt på hoten!

Ibland undrar man hur folk tänker, varför skaffa barn när man fortfarande är ett barn....:(
 
Sv: Mamman har vårdnaden, pappan vill inte lämna tillbaka barnet!

Men det är okej att barnet är hos pappan? (Från myndigheternas sida alltså...)
 
Sv: Mamman har vårdnaden, pappan vill inte lämna tillbaka barnet!

Det antar jag, det finns ju ingen annan, iom att mormor har drogproblem, och farmor och farfar var och varannan dag får påhälsningar av en hotfull mamma!

pappan är prickfri, har alltid skött sig!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 029
Senast: Modest
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 587
Senast: Fraegd
·
Övr. Barn Bakgrunden till den här tråden är ett verkligt, aktuellt fall, som fått mig att fundera på hur systemet fungerar i verkligheten. Tanken...
Svar
10
· Visningar
1 443
Senast: ameo
·
G
Småbarn Detta gäller ett 5 årigt barn i en familj som jag inte känner, är bekant med pappans syster. Föräldrarna till barnet bor ihop, mamman...
Svar
4
· Visningar
1 520
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp