mammakläder?

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

dorisdoris

I vilken vecka var ni tvungna att börja använda mamma-kläder? Vad började ni med först?

Jag är i valet och kvalet om jag skall köpa fina sommarkläder, eller inte...
 
Sv: mammakläder?

Byxor är väl det som behövs först, de blir trånga i linningen....en tid går det med de vanliga och gummiband eller nåt annat arrangemang :) , men för min del var det väl i vecka 20 nånting som jag började med mamma-byxor.
Har man långa toppar/tröjor klarar man sig länge med dom.....
 
Sv: mammakläder?

Köp kläder när du behöver dem! Dvs är du så stor nu så du behöver mammakläder är det väl lämpligt att gå iväg och köpa sommarmammakläder :)

Jag har börjat med mammakläder ung. i v20. Precis som Britta säger är det byxorna man växer ur snabbast. Man klarar sig länge med lite längre toppar.
 
Sv: mammakläder?

jag började med mammakläder i v 14, då var det främst byxor men även nån topp. Köpte sen några fler toppar och lite andra kläder. Jag gjorde några dumma köp, bl a en svart omlottkjol som jag nästan aldrig använde. Vissa av topparna kan jag faktiskt använda fortfarande (en från HM med ribbat under bysten samt vanliga tshirts från Growinlife, de är skönt långa men inte uttänjda trots att jag hade dem när jag var höggravid).

Sen köpte jag nån icke-mamma-strandklänning på Esprit som var så uttänjbar att det gick att vara höggravid i den. Sånt känns bara onödigt att köpa som mammaklädesplagg.
 
Sv: mammakläder?

Jag är i v 23 nu. Fick sluta med mina vanliga byxor i ca v16. Efter det så har jag gått i byxor med resår eller liknande och det går utmärkt, mkt kvar att tänja på!!!
 
Sv: mammakläder?

Jag började med mammabyxor i vecka 18-19 cirka. Det var så otroligt skönt :bow:
Mina vanliga byxor tryckte över magen, även om jag försökte underlätta ngt genom att sätta en hårsnodd i knapphålet.
Kan fortfarande ha mina vanliga toppar om de är lite längre i modellen (jag är i v 21 nu, snart går jag in i v 22). De "vanliga" topparna kan jag inte ha, om jag inte vill visa min ännu så vintervita mage :D
 
Sv: mammakläder?

Jag fick barn i december så på sommaren började jag få mage. Min mage var ganska långt ned så ganska snart passade inte byxorna men i o m att det var sommar så gick det bra med shorts och klänningar och sådant. Köpte inte många speciella mammakläder, två par byxor bara, och en tunika tror jag. Resten var nog kläder som inte var särskilda mammakläder men som fungerade för mig, köpte fina klänningar och tunikor på second hand som jag jämt fick beröm för. Alla på jobbet tyckte jag hade så fina mammakläder vilket gjorde mig glad och jag kände mig fin. Det lustiga var ju att det inte var mammakläder egntligen men de fungerade.

Nu har jag lånat ut en del till en arbetskamrat som redan skulle fått barn men inte fått än (vad jag vet). Hon ska få sitt tredje barn och sa att med första tyckte hon att fina mammakläder var onödigt. Sen på slutet avskydde hon alla sambons kläder som hon fick låna när inget passade. Med barn 2 tyckte hon det var onödigt att köpa mammakläder för det var ju sista barnet. Sen råkade det bli en nr 3 och det är ju definitivt sista men jag förekom henne genom att låna ut en del av mina kläder som passar och som hon berömt mig för.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Nästa vecka börjar dottern på förskola och vädret verkar ha gjort att det kläckts svärmar av mygg i området. Förskolan ligger bredvid en...
Svar
10
· Visningar
1 233
Senast: Manji
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 896
Senast: TinyWiny
·
Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 571
Senast: hastflicka
·
Hundträning 10-veckorsvalp skäller på f a män. Svansen går, hon är inte intresserad av lek eller godis riktigt, men det påminner om ett: "ge mig...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
6 094
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp