Malte andas tungt...

K

karatefisken

För en månad sedan började Malte snarka. Vist han är ju lite överviktig så de va väl inte konstigt och han är 10 år men nu när han sitter brevid mig offta så låter de som om han är täppt i näsan eller det låter som om han är trögandad? Vad kan det vara eller är det hans fettma? Det konstiga är att han inte äter överdrivt mycke och vi leker med honom dagligen så vi göder honom inte.

Sv: Malte andas tungt...

Min katt snarkar också... högt och ljudligt på natten och ibland när han är vaken också, men då tystare. Han är också ganska... rund. :crazy: Han har gjort så så länge jag kan minnas (han fyller 8 nu i dec). Han verkar inte ha några problem med detta, men kanske ska du kolla upp det eftersom det har börjat nyligen? Som någon sa, kan ju vara hjärtfel, men jag skulle nog inte oroa mig.

Min katt snarkar också... högt och ljudligt på natten och ibland när han är vaken också, men då tystare. Han är också ganska... rund. :crazy: Han har gjort så så länge jag kan minnas (han fyller 8 nu i dec). Han verkar inte ha några problem med detta, men kanske ska du kolla upp det eftersom det har börjat nyligen? Som någon sa, kan ju vara hjärtfel, men jag skulle nog inte oroa mig.

Okej, jo man har ju hört andra katter snarka.
Men ska nog boka in en tid på sjukhuset åt han.
Nu har han kräks två dagar i rad, vet inte om det är för att han inte ätit nått kattgräs på länge. Men leker som en tok gör han fortfarande.

Våran f.d. katt andades tungt ett tag.. sen slutade äta, osv..

Visade sig att hon hade elakartad cancer och var tvungen avlivas på plats :/

kan tillägga att ja bantat honoom lite nu och han låter mycket bättre :bow:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 584
Senast: Sassy
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 141
Senast: Migo
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 921
Hundhälsa Min hund är en hanhund som fyllde åtta år den 15 mars. Han har fått vara frisk i sitt liv förutom en sårskada på ena tassen. Jag minns...
2
Svar
25
· Visningar
3 183
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar