Maloubet de Pleville

Boop

Trådstartare
Jag har för mig att någon eller några här inne har betäckt med Maloubet de Pleville i år. Hur har det gått? Vad har det varit för kvalité på sperman?
Har hört ett rykte om att det ska visas en ny Baloubet-avkomma på bruksprovet nästa år, någon som vet om det stämmer? Vad är det för stofamilj på den i så fall..?

Sv: Maloubet de Pleville

Jag har betäckt med Maloubet...sperman visade motalitet på ca 75%.

Hon tog sej på andra brunsten.Dräktig på första kollen...nu ska vi strax kolla igen om hon fortfarande är dräktig (runt den 10:e)-peppar,peppar.

Jag vet att Pia Pantsu har ett sto dräktigt med Maloubet och att Vera (SM segrare med Roine Zetterman) är dräktig med Maloubet. Så det måste ju vara några mer....

Fick mail av Lisen idag där hon berättade att 34 av 50 ston blev dräktiga iår med Maloubet.

En bekant fick ett stoföl efter honom förra året.
Hon är nu 1 år och väldigt hög, gänglig, med avlångt huvud, påminner väldigt mycket om Baloubet i typen.

Hon är känslig och ganska försiktig, rör sig helt ok.

Hur mycket bättre är det? hur dåligt var det egentligen när han var 3 år? Sa de vad de berodde på?

Det var 117 betäckta ston och blev 45 levande föl av detta då.Det kunde bero på åldern bland annat.I år prövades en annan spädningsvätska också.

Någon som är duktig på % räkning?Jämför!

Dräktighetsprocenten i år är 68 % om han fått 34 av 50 dräktiga.

Levande föl-procenten för förra årets betäckningar är ca 38,5 % räknat på 45 levande föl av 117 betäckta.

Det går ju inte riktigt att jämföra siffrorna eftersom vi inte vet antalet dräktiga ston förra året resp antal levande föl nästa år men med 68 % dräktiga så borde procenttalet för antal födda föl nästa år bli betydligt hörge än i år tycker man :)

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 383
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 316
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 919
Senast: mars
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
907
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka