Eloise
Trådstartare
Min min tillhör kategorin av människor som
Ä L S K A R bilsemester.
Jag flyger gärna 3-5h söderut och landar i en solstol en vecka eller två men får kanske ge med mig lite grann.
Han har familj i Umeå så att bilsemestern går norrut är givet.
Innan jag erkänner för honom att jag har den här tanken behöver jag er hjälp.
Jag står inte ut att sitta still för länge, vi måste ha något kul planerat längs vägen.
Men vad?
Det behöver inte vara extravagant, ett fik med hemligt recept på kanelbullar, en loppis/gårdsbutik eller vägkrog kända för sina köttbullar räcker gott och väl som etappmål.
Jag vill gärna ha en övernattning på vägen också så vi inte kör 13h på en dag.
Vi kan avvika lite grann från rutten som Google Maps föreslår, men inga större avstickare.
Vi kommer definitivt köra;
Lund
Värnamo
Jönköping
Mjölby
Därefter kan vi välja att antingen köra mot Örebro-Gävle eller Norrköping-Stockholm beroende på vad för roligt som finns på vägen.
Tänker att vi kanske väljer ena vägen upp och den andra hem?
Här någonstans är övernattning lämplig.
Vi bor gärna både enkelt och lyxigt, tipsa om allt!
Från Gävle tänker jag att det inte finns så många olika vägar att ta, men avstickare och lunchstopp vore fint!
Tacksam för alla tips ni har!
Ä L S K A R bilsemester.
Jag flyger gärna 3-5h söderut och landar i en solstol en vecka eller två men får kanske ge med mig lite grann.
Han har familj i Umeå så att bilsemestern går norrut är givet.
Innan jag erkänner för honom att jag har den här tanken behöver jag er hjälp.
Jag står inte ut att sitta still för länge, vi måste ha något kul planerat längs vägen.
Men vad?
Det behöver inte vara extravagant, ett fik med hemligt recept på kanelbullar, en loppis/gårdsbutik eller vägkrog kända för sina köttbullar räcker gott och väl som etappmål.
Jag vill gärna ha en övernattning på vägen också så vi inte kör 13h på en dag.
Vi kan avvika lite grann från rutten som Google Maps föreslår, men inga större avstickare.
Vi kommer definitivt köra;
Lund
Värnamo
Jönköping
Mjölby
Därefter kan vi välja att antingen köra mot Örebro-Gävle eller Norrköping-Stockholm beroende på vad för roligt som finns på vägen.
Tänker att vi kanske väljer ena vägen upp och den andra hem?
Här någonstans är övernattning lämplig.
Vi bor gärna både enkelt och lyxigt, tipsa om allt!
Från Gävle tänker jag att det inte finns så många olika vägar att ta, men avstickare och lunchstopp vore fint!
Tacksam för alla tips ni har!