Målat om ett par skor!

Dentaku

Trådstartare
Jag köpte ett par skor för säkert 7-8 år sedan som jag i princip inte använt eftersom de haft så trist färg, något slags dåligt försök till naturfärgad läderfärg. Men jag har inte kunnat förmå mig själv till att slänga dem även om de nog inte kostade mer än någon hundring, för jag gillar dem trots allt och de är väldigt bekväma. De har lyckats överleva varje garderobsrensning trots att de bara stått och samlat damm.

Men för några veckor sedan kom jag på att jag kunde försöka måla om dem, jag hittade en sprayfärg som skulle fungera på flexibla ytor och idag gjorde jag slag i saken. Jag är jättenöjd med resultatet! Plötsligt har jag ett par skor som verkligen känns användbara. Återstår att se om färgen håller vad den lovar men för en kostnad på mindre än en femtiolapp kan jag chansa...

Före- och efterbild:

ommladeskor.jpg
 
Sv: Målat om ett par skor!

Det roligaste som finns! Att ta något man har hemma och göra det till något som känns nytt och fräscht och som därmed kommer till användning.

Jag tycker de blev superfina, håller tummarna att färgen funkar. Återrapportera!
 
Sv: Målat om ett par skor!

Tack alla! Jag ska bättra på lite nu när färgen torkat och som sagt så gör det inte så mycket om skorna bara överlever några användningar, det är ju ändå en förbättring mot att inte användas alls. Jag ska inviga dem idag, kanske blir några bilder på dem in action!
 
Sv: Målat om ett par skor!

Åh vad fint det blev! Blev så inspirerad att jag nog ska ta och måla ett par sommarskor jag har som är turkosa :D
 
Sv: Målat om ett par skor!

Jag tvingade pojkvännen att ta en bild där jag poserar i skorna. :p Notera vilken midsommarklädsel som var lämplig här...

rusticposing.jpg
 
Sv: Målat om ett par skor!

Schysst, de gick från att (skulle jag tro) vara mer eller mindre osynliga, trista, überbeiga till att bli en jättefin färgklick. Verkligen nice!
 
Sv: Målat om ett par skor!

Åh vad fint det blev! Blev så inspirerad att jag nog ska ta och måla ett par sommarskor jag har som är turkosa :D

Jag kan rekommendera den färg jag använde; Montana Gold, en sprayfärg som fungerar även på flexibla material och som finns i massor av olika färger. Glöm inte att ha lacknafta hemma om det hamnar färg på fel ställen - mina händer var lite rödfläckiga när jag målat så plasthandskar är nog en bra idé!
 
Sv: Målat om ett par skor!

Var remmarna i "plast"? Blir lite sugen jag också på att måla om ett par skor :)
 
Sv: Målat om ett par skor!

Japp, materialet var lika plastigt som orginalfärgen... Förmodligen skulle sprayfärgen fäst ännu bättre på på en yta som inte var lika osmidig och slät men som ändå böjs, men det funkar helt ok hittills!
 
Sv: Målat om ett par skor!

Man skulle ju kunna testa att sandpappra plasten först så ytan blir lite ojämn :)
 
Sv: Målat om ett par skor!

Absolut, jag önskar att jag gjort det faktiskt. Och gärna mjuka upp den lite också om det går, som det är nu på mina skor så blir det liksom brytpunkter på ett annat sätt än det blir på läder, som är lite mjukare, där färgen gärna spricker lite. Däremot flagar inte färgen så länge man inte sprayar för tjockt eller den kommer åt något innan den torkat ordentligt, så den får fortfarande klart godkänt även på det här, lite svårare, materialet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp