E

elsaa

Tänkte ha en målsättning inför dagens ridlektion (på ridskola) så jag undrar om nångon har nått tips på vad det skulle kunna vara? Kanske lite svårt att säga utan att veta vad vi ska göra och på vilken nivå.. Men alla tips är välkomna! MEN! gärna någonting som är lätt att uppnå på 1h med ridskolehäst, man vill ju gärna klara av dagens målsättning å bli peppad;)

Sv: Mål

Det beror ju som sagt väldigt mycket på...

Man kan ha lite mer "allmänna" mål, som till exempel
- En balanserad sits
- Lösgjordhet hos häst och ryttare
- En stilla skänkel

Eller så kan man ha som mål att träna på olika saker. Eller nja, ha som mål att uppnå vissa saker, och därför tränar man på dem! :p
Exempel:

- Exakta galoppfattningar
- Fina skänkelvikningar
- Bra vägar

Beror lite på vad du har problem med.

Få till en korrekt lodrät sits
Få in tårna
Få ner hälarna
Få handen stilla

Funkar allt detta kan du ju lägga till trav med lättridning (för mig är det ett helt projekt att ha handen och skänkeln stilla då :p ), eller få till en bra och avslappnad sits i nersittningen i traven.

Jag tycker inte det är rätt att kräva nåt av hästen innan man själv kan rida utan att störa den.

Det beror helt på vad du kan och inte kan.
Fråga din instruktör vad du har svårt för om du inte kommer på något själv (ingen är perfekt, något finns det) och ha som mål att bli lite bättre på det.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
587
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 117
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama