Mål för 2014

ponilover

Trådstartare
Sitter och funderar på vad jag ska lägga upp för plan inom hästlivet för kommande år. Vad jag ska ha för mål och delmål både för mig som ryttare och som ekipage tillsammans med min häst.

Så vill ha lite inspo, vad har ni för mål med hästlivet år 2014? Dela med er! :)
 
Sv: Mål för 2014

Mitt huvudmål är som alltid att utvecklas och ha roligt!

Delmål:

*Lyckas få kläm på den nya ridstilen (har skaffat ny tränare) och få det att se bra ut också och inte bara kännas som om det är på rätt väg.

*Komma ut och tävla åtminstone ett par gånger.

*Få en placering i en dressyrklass bland stora hästar.

*Bada med ponnyn minst en gång.

*Lära ponnyn/mig att åka rullskridskor efter ponnyn :D.

*Lyckas få tag på en dressyrsadel.

Huvudsaken är dock att ponnyn och jag håller oss friska :).
 
Sv: Mål för 2014

Mina mål är nog inte till nån hjälp... ett mål är att hjälpa till att få ena medryttarhästen såld (jag är ensam ryttare på den just nu). Ett annat är så klart att hjälpa till att rida igång andra medryttarhästen efter skada... och börja träna så smått.

Ett tredje och lite mer långsiktiga är att köpa min egna unghäst men det hänger på att jag ska ha ett kontrakt på fast anställning också :)
 
Sv: Mål för 2014

Jag har lite olika mål på olika hästar men kan nämna några.

Barmi, islandsvalack -07: målsättningen är att få ordning på galoppen.
Han är femgångare som i början bara gick i pass och tölt. Nu har han en bra trav, tölten är kvar, skritten bättre. Vänster galopp OK i tio steg eller så innan han bryter till tölt, höger galopp dålig.

Lukas, bkl-travare -05: målsättning att rida MSV C dressyr på godkända procent, helst över 62% så vi kan få starta MSV B. Det finns en hel del att slipa på för att uppnå det målet.

Jenta mi, fjordsto född -09: starta LA dressyr, uppnå mer än 55% vid tre tillfällen så vi kvalar in till dressyren i fjordhäst SM.

Rödluvan: träna upp längningarna i trav och galopp så pass att medryttaren kan starta honom i LB eller möjligen LA bland ponnyer på ett trevligt sätt.
 
Sv: Mål för 2014

Tack för en tråd som fick mig att tänka till lite extra ;)

Mina mål inför nästa år blir att etablera ponnyn som kör-ponny. Hon är inkörd och vi vardagskör, men satsa lite mer på "riktig" körning såsom dressyrkörning och kanske bruks-körning. Starta en dressyrkörning vore ett plus.

Hästen då, där behövs det fortsättas på arbetet med samlade gångarter... styrketräning, skolor och mycket cavaletti. Energin, påskjutet och viljan måste kanaliseras utan att tappa lusten för dressyrarbetet. Har inga tävlingsambitioner längre eftersom jag inte vet hur jag mår från dag till dag :(

Överlag så är det stora målet att hålla oss friska och ha kul tillsammans! Att kunna ge sig ut på en långtur (heldag eller mer) vore en dröm :grin:
 
Sv: Mål för 2014

Fortsätta jobba med att hästen ska få bakbenen under sig i skritt och trav. Jobba med att han ska bli lätt i munnen och följsam för skänkeln och sitsen. Vi ska även jobba med att stärka galoppen (har en fd travare) i båda varven och kanske nästa höst även börja jobba med formen i galoppen också ! :)
 
Sv: Mål för 2014

målet med min egna häst är att tävla regionala tävlingar och att kvala till a-klass, på en inoficiell tävling med bara 1 domare kvalade vi in förra helgen, så vi är nästan där redan :D

målet med mammas häst är att genomföra en tävling utan problem och att hoppa någon clear round :)

och så håller jag på och köper ett föl, ska titta på två nu i julhelgen, så om allt går bra är målet att ta hem den nästa år :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 848
Senast: grodan21
·
Hemmet Vi har haft ett furugolv i köket som vi försökt få till ett skurgolv genom att behandla med linoljesåpa enligt konstens alla regler...
Svar
9
· Visningar
546
Senast: Jahopp
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
592
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 142
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp