Sv: Make It Happen och Mythical Lindy
Vi har en Make It Happen (sto) & två Mythical Lindy (hingstar), alla födda -10, i stallet där jag jobbar. Ska försöka beskriva dom så som jag ser dom, är med och hjälper till hos unghästarna men inte dagligen då jag håller mig till mina tävlingshästar i vanliga fall..
Make it Happen märrn är som någon tidigare nämnt, liten, kanske lite för liten för min smak.
Men en riktigt fin tjej som alltid försöker sitt bästa. Har hela tiden varit väldigt medgjörlig och enkel i hantering och inkörning/körning sedan dag 1.
Travar bra och har lite jävlar anamma
Var på Solvalla för någon vecka sedan och travade 1.34/2000m utvändigt. Så dålig känns hon inte!
Bild på damen i fråga,
Sen har vi ju två Mythical Lindy.
Den ena travade ganska illa till en början men växte en hel del samtidigt. Förändrades, en dag till en annan, från att vara bland dom "sämsta" till topp tre. Ryckte upp sig ordentligt verkligen! Härligt med unghästar, man vet aldrig hur dom utvecklas
Jag kan tycka att han är lite för yvig i gången ibland men han tar sig ju fram på bra sätt, inge galopp eller så jag kanske är lite för petig.. :P
Iallafall, jättesnäll häst verkligen. Snygg att se på. Trevlig både att hålla på med och att köra. Har som snabbast tränat 1.29/2000m. Fin häst tycker jag!
Och sen har vi den sista. Också en snygg häst som jag tycker har bättre gång/teknik än den andra killen. Däremot kan han vara lite opålitlig ibland i körningen. Typ, hoppar över diken och sånna grejor men tror det har ordnat upp sig nu. Han kan dessutom vara lite ursäktad då han pga. lös-benbits operation tappat någon månad på sina kamrater. Har tränat kring 1.40 och när han väl fokuserar så flyter det på bra för honom.
Jag tycker det är fina hästar allihop, men lite osäker då om det verkar som om fler har fått små Make It Happen avkommor.
Har ju inget att jämföra med i detta fal och våran är ju som sagt, liten.. Dom andra två är normalstora.
Min röst hamnar nog på Mythical Lindy om jag skulle vara tvungen att välja.
(Ledsen för ganska stora bilder med orkade inte förminska nu...)