Mailprogram för synsvag

svea

Trådstartare
Min mamma är en flitig datoranvändare trots sina 86 år, men synen är inte bra och inlärningskurvan är inte bara brant utan bakhal. Hon behöver ett e-postprogram med få och stora knappar. Idag har vi Mailbird men fönstren anpassar sig inte efter skärmen när man kör med stor förstoring plus att det kommer upp en massa reklamfönster. Tips på bra program emottages!
 
Menar du pop3-klient eller generell webmail?

Min mamma som knappt förstod kopplingen mellan hand och muspil och dessutom med stor synproblematik klarade av gmail när jag hade ställt in det så att det var groteskt stora ikonfält på skärmen. Inte för att hon blev en hejjare på det men hon lyckades skicka iväg enstaka mail, samt en hel del mail till sig själv.... :D
 
Min mamma är en flitig datoranvändare trots sina 86 år, men synen är inte bra och inlärningskurvan är inte bara brant utan bakhal. Hon behöver ett e-postprogram med få och stora knappar. Idag har vi Mailbird men fönstren anpassar sig inte efter skärmen när man kör med stor förstoring plus att det kommer upp en massa reklamfönster. Tips på bra program emottages!
Kan hon inte få hjälp ifrån hjälpmedelscentralen med någon specialskärm för synskadade?
 
Kan hon inte få hjälp ifrån hjälpmedelscentralen med någon specialskärm för synskadade?

Det är inte skärmen som är problemet, utan att programmen är grötiga och plottriga. Vi behöver en inkorg, en skickatkorg och en papperskorg. Och så behöver vi en knapp för nytt mail, en för skicka och en för svara. Ungefär.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp