Unghunden här har kräkts ett antal gånger under förmiddagen - först kom ju hela frukosten upp i ett par omgångar, men sedan 12-tiden kommer enbart vätska i rätt liten mängd. Han har bett att få gå ut ett par extra gånger och då haft först sprutande diarré, sedan mer rinnande (lika lös, men inte lika "våldsam"). Åt o drack i morse (och bajsade normalt på morgonrundan), men nu (såklart) ointresserad av mat, även när jag åt lunch (han brukar tigga rätt friskt när vi människor har mat, är generellt en matglad hund!). Lite orolig och "låg" inomhus, utomhus är han som vanligt, lika pigg på promenad osv. Nu sover han.
Spontant är jag inte superorolig, det har ju inte gått jättelång tid och det verkar ha lugnat sig en aning (för att magen är tom, möjligen). Hur länge brukar ni avvakta innan ni försöker erbjuda mat (normalt får han morgon och kväll)? Och i vilket läge tar ni kontakt med veterinär? Jag är så bortskämd med friska djur att minsta lilla känns som en stor grej...
Spontant är jag inte superorolig, det har ju inte gått jättelång tid och det verkar ha lugnat sig en aning (för att magen är tom, möjligen). Hur länge brukar ni avvakta innan ni försöker erbjuda mat (normalt får han morgon och kväll)? Och i vilket läge tar ni kontakt med veterinär? Jag är så bortskämd med friska djur att minsta lilla känns som en stor grej...