Magsjuk vovve

T

Tulo

Hej!
Vaknade inatt av att min hund kräktes flera gånger. Vi gick ut för frisk luft och det visade sig att han hade ordentlig diarre också. Idag har han inte kräkts och han ligger på 37,8 grader. Men har är jättetrött och vägrar dricka och äta.

Vad ska jag göra? Hur ska jag få i honom vätska. Nu ligger han bara på sängen och sover.

Tacksam för svar
OROLIG

Sv: Magsjuk vovve

Hur gammal är hunden?

Är det en yngre hund kan tandfällning ställa till det i bland eller om du avmaskar hunden.

kom ner en morgon och hunden hade kräks slem hela natten.
hon fick diarré efter det.

Rådfrågade veterinären då hunden var matt och han sa att vi skulle ta bort maten och bara ha vatten till henne första dygnet. Sedan skulle vi börja med risavkok en dag och sedan ge ris och fiskbullar i buljong.
och så småning om börja att vänja in henne på mat igen.
Den gången tror jag att magen blev dålig av att hon ätit av hästarnas pellets som var förstark för hennes mage.

Hoppas att din hund blir bra snart..

Hej!
37,8 grader. Men har är jättetrött och vägrar dricka och äta.

Vad ska jag göra? Hur ska jag få i honom vätska. Nu ligger han bara på sängen och sover./QUOTE]

Normal temp, de tar ganska mycket på hunden att den kräkits hela natten så vila behöver den,å trött eller hängig kan den bli. Har den fått i sig nå olämpligt kan du pröva ge den sparris, om inte tvinga i den det för e de nå vast föremål så binder sparrisen upp de,å ringer du till tex strömsholm säger dom samma sak:) Vatten måste hunden få i sig så dricker den inte själv så får du tvinga i den. Sen om den inte äter så gör inte de nå direkt en hund kan vara utan mat i upp till fyra dagar bara den har vatten.. Hoppas det löser sig och han blir bättre;)

svält hunden och ge den pro-kolin eller någon annan diarréstoppande pasta. Börja sedan ge små små mängder dietfoder (eller kokt ris/kyckling/vit fisk osv).
Är din hund en valp eller gammal så tycker jag du ska till något djursjukhus. Slutar den inte kräka så tycker jag detsamma...det kan ju ha fastnat något i tarmen.

Man brukar börja första dygnet med att fasta dem. Ingen mat på ett dygn. Det är viktigt att se till så att de får i sig vatten. Om de inte dricker själva så försök ge med en spruta i munnen. Viktigt så att de inte blir uttorkade.
Därefter kan man ge någon mild mat som tex kokt ris och kokt kyckling. Finns även bra "pasta" på djursjukhuset som man kan ge då de är dåliga i magen. Lycka till.

Knapplån

Inte bara jag som har dålig vovve alltså.:crazy:

Vi köpte Diarsanyl till Izor efter att ha pratat i telefon med en på djurkliniken.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 786
Senast: Tualma
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 065
Senast: Nepenthe
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 920
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 488
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur