Magproblem?

Corax

Trådstartare
Min 3-åring har förmodligen problem som kommer inifrån.
Hon är pigg, glad och fin i hullen och pälsen är blank och len.

MEN... Hon har rätt mycket vätska i avföringen. Inte så att hon är lös för det är bollar. Visserligen äter hon hösilage.
Dessutom har hon torrskållor som återkommer hela tiden (sen i somras). Hon har även reagerat med lymfangit i benen vid enstaka tillfällen.

Sist vet. var ute för just lymfangiten och skållorna så rekommenderade han Mag/tarm-balans, vilket hon fick. Lite av vätskan försvann men nu när burken är slut så är det åter mer vätska.
Har försökt lista ut NÄR skållorna blir fler/dyker upp, men inte hittat nått samband.

Hon har uträknad foderstat.

Kan man ta prover för att komma till rätta med om det är nått hon inte tål (är överkänslig mot)?

Sv: Magproblem?

Hur blött är höselaget? Får hon kraftfoder? Har du möjlighet att blanda upp höselaget med hö? Hur mycket äter hom och vad är hon för ngn ras, hur gammal är hon, hur mycke går hon i arbete. behöver dessa uppgifter för att mer kunna hjälpa dig o pollen mvh Jessi

Sv: Magproblem?

TS-halten på hösilaget är 50%.
Jag har ingen möjlighet att blanda upp det med hö och som det är nu så får hon ca 15 kg om dagen.
Hon är som sagt tre år och ett halvblod.
I dagsläget aktiverar jag henne max tre ggr/v (ca 15-20 min).
I foderstaten ingår lucern (har tagit bort betforen med tanke på magen), havre, kornkross, linfrö och mineraler.

Glömde: Hon får 0.5 kg halm/dag också...

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt halvblodssto har blivit fullkomligt galen och kan sporadiskt bete sig som en stor påse skit. Speciellt vid insläpp eller när man...
Svar
19
· Visningar
1 395
Senast: Corax
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 970
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?