Magnettäcke och BoT Täcke

T

Tasja

Jag har ett magnettäcke och ett BoT täcke men två hästar. Tänkte att dom får turas om med dessa täcken. Vad tror ni är bäst för att ge bäst effekt av täckerna.

Alt 1: Dom får ha magnettäcke ena natten och BoT täcke andra natten

Alt 2: Vecka 1 har häst 1 magnettäcke, veckan därpå BoT täcket och tvärtom.

Sv: Magnettäcke och BoT Täcke

Det beror väl mycket på vad hästarna behöver!?
Har de problem båda två?

De har problem båda två men inte samma problem.

Den ena hästen blir lätt låst i sin ländrygg, något jag vet om och jobbar på både vid ridning, arbete vid hand och genom att regelbundet ta ut en som masserar henne.

Den andra är gammal och stel samt har shievering.

Himla tur mitt inte var så dyrt då! Har sett dyra magnettäcket på upp mot 2500,-. Mitt var billigt!

Jag tycker mig ha märkt att hästen är lite smidigare när han regelbundet får ha magnettäcket på sig. Men samma effekt gör även BoT täcket som ger extra värme.

Eftersom båda hästarna gett positiva "svar" efter användning av ffa BoT täcket tänkte jag skifta och den som för tillfället inte har det får "nöja" sig med magnettäcket. Eftersom BoT täcket är så jäkla dyrt har jag inte råd att inköpa ett till.

Får man fråga vad du betalade för dina täcken? Märke (på magnettäcket)?

Mvh Huntress :)

jag upplever att min häst blir mjukare i ryggen med magnettäcket. (har det på natten) Hon spänner lätt ryggen vid arbete (nej, det beror inte på sadeln) och sedan jag började använda täcket har jag märkt en förändring, likaså om hon får stå utan under en vecka eller så märker jag att hon stelnar till vid arbete. Hon återhämtar sej snabbare efter ett hårt pass och är mjuk och fin dagen efter.

Jag använder själv en del av Nikkens magnetprodukter, dyra javisst, men det är många som blivit hgjälpt av dem oxå..

BoT täcket är själva ryggvärmaren kostade 350 kr för 1 år sedan.
Magnettäcket är i bomull med insydda magneter. Kostade 950 kr för 1 år sedan. Märket vet jag inte men T & B Horsepower (Tierp) är det som säljer dom. Hon syr själv i magneterna i täcket därför vet jag inte sorten på själva magneten (möjligt det står i papperet jag fick med men det ligger i stallet).

Sök själv på Internet efter adress och telefonnummer eller PM:a så skickar jag uppgifter om du är intresserad (man får ju inte skriva det här)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
768
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka