E
EmblaHamilton
min fina rottis Alfred insjuknade i mars(11) i magsjuka, efter att antagligen ätit nått olämpligt, han var då knappt 1 år och ganska små galen i att sätta i sig små saker, hursom så blev han magsjuk, kräktes och diareé.. jag åkte såklart in till vetrinär där han fick stanna, han blev sjukare på eftermiddagen och dom fick ge han dropp, dom röntgade honom och lyste honom(spårvätska).. men hittade inget. han fick komma hem efter 2 nätter, och då var han piggare men inte frisk. vi fick använda Hills diet foder och en slags påse med nått som var bra för magen(tarmfloran).. hursom så blev han inte bättre utan han hade fortfarande diaree... vetrinär bad oss avakta.. eller åka med han in för han skulle vara hos dom.. men då kunde han lika med vara kvar hemma. hursom så blev han gradvis bättre.. när han hade haft diaree i nästan 3 veckor så blev han äntligen bättre i magen. dock inte hård.. utan han bajsade hårt(hårdare) på morgonen men sen två gånger löst.. inte diaree men löst som i grötliknande. Nog pratat om bajs.. :/ men nu är det november, och åtaliga samtal med vett osv.. avmaskningar... foderbyten.. huskurer.. osv står jag med en rottweiler som i sin forna glans borde vägt runt 50kg.. men som väger knappt 43.. matt i päls.. MEN med gnistan i ögonen och pigg som en jäkla blå... dock fruktansvärt svår att få hull på.. och muskla sig.. SÅ nu kommer min fråga..
hur ska jag få han att gå upp i vikt? han får just runt 16dl om dagen.. vilket är ca 4dl mer än han ska ha.. HAN älskar mat.. och äter allt.. men varför går han inte upp i vikt? ska jag behöva åka med han till vett igen? snälla hör av er..
hur ska jag få han att gå upp i vikt? han får just runt 16dl om dagen.. vilket är ca 4dl mer än han ska ha.. HAN älskar mat.. och äter allt.. men varför går han inte upp i vikt? ska jag behöva åka med han till vett igen? snälla hör av er..