I

Inredningstok

Funderat länge nu och jag hittar inget om det när ja googlar och läser på andra forum.

Jag är i 16+4 idag om jag räknat rätt. Var överviktig sen innan graviditeten.

Min mage har förändrats mycket sen jag blev gravid..

Innan satt liksom magen ja det tjocka ganska långt ner dvs under brösten var det inte så mycket.

Fostret ligger ju långt ner har jag lärt mig.. fortfarande under naveln.

Men jag har fått mage som står ut rejält. Den börjar precis under bysten och forsätter ner till bikinilinjen och den är stenhård. Det är endast längst ner man känner att magen är liiiite mjukare :crazy:.

Och då undrar jag ju varför är min mage stenhård och ser ut som en jättebebis mage redan nu? För något måste det ju vara "där uppe".
Fettet kan ju liksom inte ha flyttats upp och frusit till is? :idea:

Sv: Magen =)

Jag tror att man kan bära barnet rätt olika. Man ser ju vissa med en liten pyttemage och andra med badbollsmagar fastän de har gått lika lång tid. Vissa ser ut att bära barnet mer "inne" i sig själva medan andra ser ut att bära allt utanpå.

Sv: Magen =)

Jag tror Sar har rätt. Men sen är det väl så också att tarmarna arbetar långsammare vilket gör att magen blir större, kan väl tänka mig att det trycks upp/iväg en del också...

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 078
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Alltså jag är 42 år, har haft jättelite mens - så jag klarar mig med trosskydd i alla fall i 8 år nu. De senaste åren har jag inte haft...
Svar
11
· Visningar
1 781
Senast: Trissa
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 329
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka