O

oh_darling

har någon prövat pulvret mag-tarm från krafft?
vad tycker ni? bra resultat? funkar det ?
 
jag har använt det i 12 dagar nu och min häst är återställd fortsätter nu 3 dagar till för säkerhets skull.
 
han blev jätte dålig imagen och sprutlakera (stavas?)stallet och blev trött och öm i kropen. Tog ut veterinär som sa att tarmfloran var rubbad och att tunn och tjocktarm var överaktiva vilken kan bero på att han är lätt stressad
 
Min förra häst var ett verkligt problembarn vad gäller magen. Det enda som hjälpte honom var Mag-Tarm från Krafft. Vi provade en hel uppsjö med andra produkter, men det var den absolut mest effektiva.

Har faktiskt hört andra som har samma erfarenhet, att Kraffts produkt är mest effektiv.
 
Positiv!

Har fungerat för mig de gånger vi haft problem med lös mage!

/R
 
Det fungerar bra, MEN det smakar och luktar PÄCKEL vilket gör att det är svårt att få i en del hästar.

Jag har provat de flesta magmedel, och de har fungerat ungefär lika bra allihop, men jag använder Protects Bakteriebalans. Luktar inte, smakar inte och således lätt att få i hästarna. Dessutom mycket billigare och längre hållbarhet än Mag-Tarm.

men som sagt, alla de vanligt förekommande har fungerat lika bra, det enda som ställt sig ovanför de andra är ProEquo. Det är ensilerad havre med friskan tarmbakterier isolerade från frisk häst. Det enda medel som innehåller detta. DET är dock knivig att få id em eftersom det ser ut som, luktar som och smakar som helhavre i filmjölk. Dessutom är det väldigt dyrt, och kan vara svårt att få tag i (säljs via vissa veterinärkliniker elelr direkt från tillverkaren).
 
Japp, vi gav det både til lett par hästar som lätt blev lite dåliga i magen och till en häst som jättelätt fick kolik... det funkar bara bra enligt mina erfarenheter... vi brukade ge dem ett mått tillsammans med betforn... de hade inga problem med att få i sig sitt...
 
pålen blev orolig i magen (flyttning) och fick då lite mag/tarm balans och det fungerade bra, jag fick senare tipset att vanlig filmjölk fungerar lika bra, så nästa häst som blev dålig i magen prövade vi det på, och det fungerade presis lika bra, bara billigare :bump:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
925
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: screen
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp