mag-tarm balans

G

gunillanillan

Finns det någon här som har ngt bra tillskott att rekomendera för en bättre tarm-mag flora?

Jag har ett sto som har lite annorlund bollar än de andra två hästarna som äter samma foder, vilket får mig att tro att hon kanske har en obalans. De är lite ljusare till färgen ngt mindra fasta men ej lösa och ganska blanka (lite oljiga ser det ut som). Man ser dock tydligt att hon smälter fodret bra i alla fall.

Kom gärna med tips o funderingar :bow:
 
Jag har använt microbalans. En vit burk med pulver i :smirk:
Det är flera som är nöjda med den produkten har jag hört, även jag. :cool:

Jag hörde talas om att hippoK9 säljer ett medel som heter GastriX som är för mage och tarm.
Den kostar 420:- för 1kg och 583 för 1,5kg
Jag tycker det låter dyrt men det kanske är bra? Är det någon som har provat?? :confused:
 
Förr fanns det något som hette bakteriebalans, men nu heter det mag-tarm lr nåt....
Det funkade jättebra på en fjording som hela tiden var lös i magen...jag tror det står på burken att det är till nötdjur men funkar perfekt till häst... :rofl:
 
Ingen skiter ju samma färg eller konsistens...vare sig det är djur eller människor. Så länge hästen har NORMAL...dvs ingen rännskita behövs väl inget mag-tarm-balans...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 142
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 944
Foder & Strö Foderhästen är en känslig dam som i princip har diarré året runt och inte kan äta blöt silage, lusern eller betfoor öht, vilket är lite...
Svar
11
· Visningar
1 765
Senast: Soffan74
·
Hundhälsa Jag har en valp på 14 veckor som råkade ut för ändtarms prolapse. Hon "krystade" ut tarmen i samband med när hon försökte bajsa. Det...
Svar
6
· Visningar
2 031
Senast: Deluxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp