Lyx & Jul (onödig med kanske kul)

Chex

Trådstartare
Nu inför jul och allt så skulle jag vilja veta vad som ni tycker är lyxig utrustning. Alltså fram med era lyxiga önskelistor...... :D Vilket det skulle gå att få till eller inte. Tänk lyx, inte vad ni har råd med... =)

Sv: Lyx & Jul (onödig med kanske kul)

MEN skulle det stå i rubriken... men de klurar ni nog säkert ut ändå ;)

Just nu önskar jag mig en rejäl och snygg tömkörningsgjord och en kurs i hur man kommer så långt som möjligt med tömkörningen.
Ett flashigt showträns i samma stil och färg som sadeln vore också en hit! Med ett matchande stångbett förstås.

Ja, och så skulle jag väldigt väldigt gärna vilja kunna rida igen utan att få ont..

Jag skulle vilja ha pengar och en flygbiljett till det där fyra veckors hästträningslägret i Texas jag nyss fått en inbjudan till.

Ett par snygga, specialsydda chaps.

En snygga bosal med tillhörande mecate.

Ett snyggt showträns med bett.

Jag vill ha en fantastisk skön svart sadel med liten (barn-)sits som ligger perfekt på hästen och har diskreta blommönster och lika diskreta silverdetaljer, med matchande träns och tunga, rejäla tyglar. Och ett spade bit som får hänga på väggen till den dag vi kan börja använda det. Och till mig en ljust sandfärgad filthatt med bruna kanter och ett par snygga, halvlåga boots med rund tå. Jag önskar, jag önskar...

Jag önskar mig ett nytt Boj boggiesläp så att jag äntligen kan åka iväg med båda hästarna..

Ett par svarta showchaps

Ett varsitt showhuvudlag med silver i olika stilar som passar deras olika utseende

Men mest av allt önskar jag att tiden kunde gå fort att jag fick åka och hämta hem min häst:love:

Jag önskar mig en stor, härlig bil MED drag samt som Bismark, ett släp, gärna BOJ eller Fautras (*dregel...*) så man kan lasta och träna. Jag önskar mig också 3 månaders inridning hos någon proffsryttare med allround/pleasure inriktning, ett par hektar egen mark till bete. Ja, så mycket man vill ha mina vänner....

Å va underbart å få skriva önskelista (även om ingen tomte ens läser...)
-Ell halvt år (minst) på nån bra träningcamp i USA
-En specialbyggd sadel till min stora kallblodis
-ett nytt stall - sånt där med salonsdörrar
-livstidsbokning av det bästa höet i Sverige - till pris som jag kan betala
-ett ridhus - gärna uppvärmt
;-)

Glömde några saker:
-Ett sprillans nytt Bojsläp
-en egen dragbil
-ett BE körkort
Så var nog önskelistan klar... ;-)

Allra mest önskar jag mig ett nytt funktionellt stall med tillhörande ridhus, men det räknas kanske inte som utrustning direkt...

Utav de lite mer realistiska sakerna skulle jag vilja ha ett par flashiga showstigbyglar att pimpa min sadel med, ett par svarta boots som jag sett på en amerikansk sida, och en hel uppsättning med rambo-täcken:d Och en snygg halterkavaj till halter-debuten nu i vår:idea:

En sprillans ny sadel av någon slags wademodell i ljust läder. En sidepull med tunga tyglar till det i samma färg så att det kan mörkna snyggt tillsammans. Och en lila padd eller filt går också bra.

Jag skulle inte ha öppnat den här tråden...

Jag behöver inga grejjer men jag önskar mig en ny kropp, en hel och funktionsduglig, så jag kan rida igen.

mvh Eva

Jag skulle inte ha öppnat den här tråden...

Jag behöver inga grejjer men jag önskar mig en ny kropp, en hel och funktionsduglig, så jag kan rida igen.

mvh Eva

Det är vad jag också önskar mig mest av allt just nu...

När jag har det tar jag gärna ett sjyst ridhus med stall.

...fast det var ju inte meningen att dissa tråden! :D

Jag tar gärna några drömbetäckningar som jag inte har råd med nu om det räknas. Och lite annat smått o gott.... :banana:

En ny showsadel och en lastbil full med Big D täcken i olika modeller och storlekar tas gärna emot! :bow:

En stor jäkla Land Rover som tar sej fram över allt tack!
Så hade jag varit helnöjd :d

Slippa ha ont i lederna.
Ridhus (varmt) med tillhörande stall/café, så man kan fixa clinics hemma.
Ordentlig dragbil.
En Quarter skulle inte sitta fel heller!

Oooh, rolig tråd!

Ok, kära tomten, här är min lista:

* Att Axel blir så bra som jag hoppas (nu vet jag inte om tomten kan påverka detta, men det skadar ju inte att prova?)

* Showsadel

* Mecate i nylon, ser lite smidigare ut i pleasureklass än mina lurviga tagelmecates

* Täcken!!! Till båda pållarna

* Svart showfilt, gärna med något blingigt på :-)

* Haltergrimma

* En ko. (ska ju prova kossor med QH'n :idea: )

* En hel balja hästvårdsprodukter. Shampo, glans, fläckborttagare osv.

* Burka! eller Hood heter det kanske. Till hästen altså.

Och säkerligen mycket annat...

Jag önskar mig ett nytt Boj boggiesläp så att jag äntligen kan åka iväg med båda hästarna..

:

Jajamen.
Fast jag vill hellre ha en ny BOJ hästlastbil för B-kort så jag får med mig fyra hästar på en gång när jag hakar på mitt BOJ-släp (har ett som är numera bättre begagnat; var nytt när jag köpte det för 6 år sed) som jag då reggar upp i vikt...

Annars kunde jag tänka mig Tärnsjö arbetsselar par och en ny, fin marathonvagn (har nu en gammal loksele som är inte ens bättre men begagnad, och en liten fjompig ponnyrockard).

Liknande trådar

Hemmet Vårt hus är litet - VÄLDIGT litet. För det mesta är jag fullt nöjd. Mindre utrymme att städa :D ! Men drömmen har väckts om att lägga...
2
Svar
21
· Visningar
1 729
Senast: bettysmatte
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
770
Senast: Lisen82
·
Relationer Efter att jag gifte mig har folk grattat och kommit med några relationsråd, har varit kul att höra från dem som varit gifta länge tycker...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
10 566
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
10 999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka