Lyfter på benet?

elaktroniqe

Trådstartare
Min nya häst som kom hem i söndags lyfter på ena bakbenet ibland när hon står still, och igår såg jag det ännu tydligare när jag var ute på promenad med henne och hon lyfte samma bakben varje gång man stannade med henne. Visar ingen hälta och är inte varm. Idéer på vad kan det vara? Sträckning efter "bus" med nya flocken?

Sv: Lyfter på benet?

Jag skulle direkt fråga säljaren om det är något som hänt förut. Kan det vara typ patellaupphakning eller nått? Känns inte som något man normalt kan vänta sig efter "lite bus i hagen".

Rent spontant skulle jag gissa på patellaupphakning.

Å andra sidan har jag inte sett hästen;)

Utifrån den info man får här skulle jag också gissa på patellaupphakning..

ts: Fråga fd ägare och kolla upp hästen hos veterinär är en god idé

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 607
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 061
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 773
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V