Z
zillax89
En utav mina hästar har antagligen haft en väldigt sorglig historia. När någon hovslagare skall lyfta benen VÄGRAR hon, hon får panik, springer runt, och det går inte att binda upp henne. Hon kastar sig åt alla håll och skulle kunna bryta benen och ryggen. Hon är ävem tveksam mot mig men då är hon åtminstone fortfarande lugn och till slut går det ju, till slut står hon där med hoven i luften och inser att det inte var så farligt. Men med hovslagaren är hon panikslagen. Förra gången avverkade vi henne i hagen, det tog 45 min, jag höll i grimskaftet och jag minns inte hur många gånger hon reste sig. Hon försökte desperat gömma sig bakom mig med hovslagaren tätt efter sig. Jag vet bara inte vad jag ska göra åt att hon är så rädd. Jag tycker så synd om henne att hon har så svårt för att lita på andra. Dessutom har hon föl nu i magen som jag inte vill skall gå förlorat för att hon ramlar eller något. Jag tror att med tiden så går det säkert att lösa, men hovslagaren ska hit om bara någon vecka och jag är orolig dag och natt över hur det kommer gå.