Lycklig ponnyhäst!

Zamira

Trådstartare
Lilla ponny fick en skada i början av sommaren och har inte fått hoppa sen dess. I går äntligen, dax för kliniken igen, som sade ok att börja hoppa.

Sagt och gjort, tre upphöjda travbommar idag, lycklig ponny satsade och tog travbom - oxer istället. Flera gånger, bara att dottern höll igen gjorde att det inte togs som trippelbarr.

Åh vad härligt se henne så glad igen. Trots brist på höjd. :p
 
Sv: Lycklig ponnyhäst!

Haha samma hände min ponny, två fångattacker samt byte till orutinerad ryttare (jag som 7:p) gjorde att det inte blev någon speciell hoppning på tre år och när vi började på låga kryss då var han nära att hoppa in i hinderstöden för där var det högre :p och sen drog han till de lite högre hinderna så fort jag tänkte på något annat i 1/2 sekund:p jättekul och är fortfarande så på nya hindertyper, han stannar på gamla vanliga låga räcken och bjuder fram på stora trippelbarr/murar :D men när han satsar på de andras hinder är det inte lika kul (130 barbacka...)
hopas det fortsätter med att han är så positiv som han varit och lycka till!
 
Sv: Lycklig ponnyhäst!

Så härligt när dom blir så glada för mindre. Min häst är likadan när inte han fått hoppa på ett tag, räcker med en bom på marken så blir han så lycklig att han knappt tar sig framåt. Hur det nu kan vara så otroligt kul att ta sig över en bom.
 
Sv: Lycklig ponnyhäst!

Haha och min häst har inte hoppat på 10 månader (mer än en stock någon gång i skogen) men inte alls nå lycklig av att se en bom eller ett hinder ;) lite tråkigt faktiskt! Jag hoppar inte ofta men hade varit kul om han kunde bli lite taggad när jag väl gör det, men icke. Hoppat två gånger på ett år.

Roligt med en frisk häst och som blir så glad att få "jobba" lite :D
 
Sv: Lycklig ponnyhäst!

Innan jag köpte egen häst var jag medryttare på en ung hopphäst. Hon fick stå över hoppningen i nästan ett halvår pga diverse orsaker, så när hon kom in i ridhuset den dag vi äntligen ställt fram hinder åt henne så stannade hon i dörren, tittade länge på alla hinder och suckade sedan lyckligt innan hon med bestämda steg traskade in.

Det såg precis ut som om hon inte trodde sina ögon. :love:

Vid uteritter taxerade hon på allt... skuggor, grässtrån, trädrötter, cyklister... lite obehagligt ibland när man plötsligt kände hur hon taxerade, och man inte viste mot vad eller hur högt detta något kunde tänkas vara. ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Lycklig ponnyhäst!

Ja verkligen härligt, vissa hästar älskar verkligen att hoppa, så det hade varit så himla synd om hon inte fått göra det mer.

Blir nog ingen mer fälttävlan, men hoppning upp till LA tyckte veterinären att vi kan syssla med.
 
Sv: Lycklig ponnyhäst!

Min ponny löshoppades för första gången på över ett år nu i veckan. Vi har knappt jobbat med bommar, jag är totalt ointresserad av allt som har med hoppning att göra.
Oj vad hon hoppade! Flög över hindren lätt som ingenting. Och hoppade högre än storhästarna gjorde hon med :D Vi nöjde oss med 130 cm, hon hade förmodligen kunnat hoppa ännu högre men det fick räcka så.

Det är sjukt kul att se en häst göra något den är riktigt bra på!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 831
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 659
Senast: EmmaW
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 538
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ge delar från tupp till katt?
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Ramla av varje uteritt?!
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp