Centaur

Trådstartare
Senaste veckan har det kommit massa små äckliga flugor som suger blod! :eek: Och dom vill krypa in i öronen på min stackars häst....:crazy:

Han är ganska iriterad kan man säga.... Så tänkte köpa en luva åt honom trots att det inte är dressyrmässigt. :p

Vilka märken kan ni rekommendera? Har haft Equiline, dom gick väldigt lätt sönder.. Vill inte ha något billigt skit med kass passform heller. Enda kravet är att den ska finnas i brunt och gå att beställa på nätet.

Tips? Är Eskadrons bra? Lamicell?
:)

Sv: Luvor

Jag gillar Global's. Bättre kvalitet på luvorna än schabraken! (på något konstigt sätt)
Annars har Eskadron och Equiline bra kvalitet på luvorna!

JW finns ju i brunt.
Men har inte din häst stooora öron? Då lär Lamicell passa perfa. :D

eller h**ks! :eek::rofl: hahahahaahaha..
den här hade nog varit fin på din häst
001_cck02_pb_1.jpg

http://www.ridsportonline.se/images/001_cck02_pb_1.jpg

eller den här ;
001_cck02_pk_1.jpg

http://www.ridsportonline.se/images/001_cck02_pk_1.jpg
:angel:

Tycker om mina JW, men frågan är om dom passar, eftersom Full passar perfekt på min d-ponny med ganska små öron. Om du har en häst med små öron kanske det funkar? :)

Annars gillar jag min Scarpati, tycker den sitter riktigt bra, men den där virkade lappen längst fram ( suger på att förklara :eek::rofl: ) iaf, den är lite väl stor men det är ju full och ponnyn har liten panna, så det kanske passar bättre på en storhäst.

Gillar inte min Equiline, tycker den är alldeles för fladdrig och tunn, men det är bara vad jag tycker.

Nja dom är inte alls stora i förhållande till resten av kroppen, men han är ju stor... Equilines luvor passar väl hyfsat öronlängdmässigt. :p Är lamicell väldigt stora?

Men om dom passar d-ponny i stl full så kanske öronen blir för korta på JW?

JW passar min iaf, han har normalstora öron. Han är lite grövre på 170 cm.

Vi kan ju säga så här att jag och Bison tappade hakorna och undrade vilka hästar Lamicells skulle passa på! :D

Men de var liksom större åt alla håll och kanter! Kan fota dem nästa gång jag ser sånna.

Har en som är helt kanon. Super passform om hästen har stora öron.
Fick med den till mitt Wheater Beata (stavas?) flugtäcke men den går säkert att köpa löst.

Aha menar du såna luvor :o
Jag snackade om sån man har i hagen :D
sorry för OT!

dom finns på hippson. :)

kanske ska chansa på en sån ändå.... för dom har en hag-flughuva som jag vill ha, och dessutom gratis frakt..

Ah, men jag tänkte alltså fota så du får se hur mycket större de är mot t.ex. Equiline.

Jag vet inte hur de är i passformen men Lamicells tycker jag är snygga!

Ljusblått är by the way en mkt snygg accentfärg till brunt. Så lite ljusblåa detaljer till din bruna utrustning tycker jag inte hade varit helt fel!

Väldigt OT, men det bruna Mias skrittäcke som du har (det du har broderat. Samma som Charlotte har). Vet du var det finns att beställa?

Liknande trådar

T
Hästvård Jag har nu sytt in en flugluva i storlek ponny till min mini. Jag har aldrig förr behövt använda flugluvor med "öron" men de blodsugande...
Svar
4
· Visningar
1 218
Senast: tirnanog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama