Luva på klubbtävling

Nominous

Trådstartare
:D kommer det bli för överklätt?? :D

Jag har precis köpt en luva som jag har makeover'at så den passar mitt tävlingsschabrak sååååå fint!! :love: Och i morgon ska jag starta km på klubben och debutera 1m. Det är sista tävlingen tills i april nästa år. Jag vill ju såååå gärna prova den nya luvan men det känns kankse lite overkill på klubbis?? :p Hur brukar det se ut på era klubbar? Hur mycket klär ni och de andra upp er? Kavar och hela köret blir det! Jag äääälskar att klä upp mig, det är därför jag ens är ute och tävlar. :d

Kan tillägga att klubben nästan enbart består av ponnyekipage. Vi är 4 storhästekipage på tävlingen och 15 ponnyekipage. Ponnyryttarena brukar ha tendens att vilja ha på allt. :rofl: Men jag lär vara ensam storhäst med luva.. ;)

Sv: Luva på klubbtävling

det är väl inte för uppklätt med luva? jag hade luva på min häst varje gång på ridskolan (tyckte inte om när det blåste i öronen på henne, var ganska fjantig på den tiden :p). och var är ett fint schabrak utan matchande luva??? luvor är ett måste i tävlings utrustningen! och eftersom det är sista tävlingen i år så är det självklart att ni ska spöka ut er :D

Jag må vara tråkig, men jag använder luva när jag behöver den, oavsett om det är i skogen eller på tävlingsbanan, behövs den inte så använder jag den inte.
Som du själv säger lär du troligtvis inte vara ensam om att vara "utspökad" om det nu är det du tycker du är, så vill du ha den så använd den.

Klart du kan ha luva på klubbtävling! Det är ju ingen som vet om din häst behöver luva eller inte :P
Min gamla häst var tvungen att ha luva med öronproppar varje dag för att hålla sig på marken så tycker inte alls att de är ngt speciellt med att ha luva på hästen även om det inte är tävling!

Lycka till nu också :)

Klart du ska!
Hästen lär ju inte lida av att ha luva även om den inte behövs och den gör ju ingen nytta när den ligger hemma i byrålådan!

Jag har luva när jag anser mig behöva det och ibland tar jag den för att den faktiskt är snygg :angel:

Håller med! Luva!
Bara snyggt när ryttarna lägger tid och energi på att snygga upp hästen :)

Klart du ska!
Hästen lär ju inte lida av att ha luva även om den inte behövs och den gör ju ingen nytta när den ligger hemma i byrålådan!

Jag har luva när jag anser mig behöva det och ibland tar jag den för att den faktiskt är snygg :angel:

Jag har den enbart för att jag tycker det är snyggt. Har ljusgrått schabrak med marinblå detaljer, ljusgrå luva med snurrat band som är silver och har sytt dit ett till som är marinblått (blir såååå fint!!) och en ljusgrå kavaj. Därför vill jag har luvan för att knyta ihop schabraket och kavajen med en till grå detalj. :D:D

Håller med! Luva!
Bara snyggt när ryttarna lägger tid och energi på att snygga upp hästen :)

Ja jag tycker också att det är trevligt när man ser att ekipaget faktiskt har ansträngt sig. Men jag har aldrig tävlat på klubbtävling förut så jag visste inte om det var overkill :p

I min värld (tråkig? :p) har man saker för att det behövs, inte för att det är snyggt. Det är väl också skillnande mellan amatörer och proffs, att proffsen används det som behövs (nu är inte jag proffs men ändå), inte för att det är snyggt.

I min värld (tråkig? :p) har man saker för att det behövs, inte för att det är snyggt. Det är väl också skillnande mellan amatörer och proffs, att proffsen används det som behövs (nu är inte jag proffs men ändå), inte för att det är snyggt.

Tror dock att luvor används mer än de just behövs oavsett invå. De är ett komplement till tävlingsfärgen. Tycker ju inte direkt att en liten skoningslös tygbit går att jämföra med diverse bett, hjälptyglar och liknande som vissa kan ha bara för att. Så att tycka att det är amatörmässigt för att man förstärker tävlingsfärgen tycker jag inte är rätt. En luva är i min värld bland det absolut snällaste i utrustningsväg man kan ha på en häst.

Klart man ska ha luva om man vill ha det.
Tror nog många proffs matchar o använder luvor även fast det inte måste ha dem.

Har du ingen fin bild från helgen o ff hur gick det?

Klart man ska ha luva om man vill ha det.
Tror nog många proffs matchar o använder luvor även fast det inte måste ha dem.

Har du ingen fin bild från helgen o ff hur gick det?

Jo jag tror också många har dem för att det är fint matchat :)

Jag glömde luvan hemma :eek::eek: hahaha så det blev ju utan!! Typsikt. Men då är den ren och fin till våren när det blir säsong igen! :p

Har ingen bra bild. Fick med någon från framridningen (tävling inomhus och då blir ju bilderna kassa) på ruskigt spänt ekipage :D men man ser ju outfiten någorlunda iafl!

32756410.jpg

Och min fina luva.. Svårt dock att fota i ljuset. Syns inte så bra med färgerna.
32756411.jpg

Här syns det fina matchande blå bandet bättre
32756409.jpg

Får hoppas på en fin bild till våren istället. Känns långt dit. :cool:

Och det gick helt ok på tävlingen. Rev ett i 90'n men hästen kändes tokfin och vi börjar få till rytmen och sprången bra. Min ridning börjar funka nu när jag är van höjden.
Livsdebut på metern för både mig och häst och den gick väl sådär. Sjukt svår bana med de tre sista hindrena på stora volten på varje kvart, alltså 3 hinder på en halv volt. blev sjukt svårt att hinna rida ihop honom mellan hindren då så det blev inte så bra. Men han bjöd fint och jag red som en jävla kratta!! 12 fel tyvärr... Saknas styrka på hästen som jag räknar med kommer ta år att bygga men det är kul att börja skaffa sig lite rutin iafl :) Nyttig träning framförallt för mig som blir dödligt nervös och spyfärdig.

Ni är jättefina. Grått är snyggt!
Men att de bygger så på en klubbtävling, det tycker jag är fräckt faktiskt.

Ja grått är såå fint :D Och alla här uppe i norr har svart svart svart kavaj så det var roligt att ha nåt annat. och hästen passar i grått tycker jag.

Jaa du jag kan säga att jag blev lite förvånad över hur de hade byggt banan. Fan jag klarar ju inte av att hoppa en meter på volt på träning på jättebra sätt så jag var väldigt säker att med tävlingsnerver så skulle det absolut inte gå. :D På klubbtävling brukar man ju ha lite snälla linjer.. Men inte våran.. ;) Men men, det var en bra erfarenhet och ritten kändes bra. Fick beröm av banbyggaren efter ritten så jag är nöjd. Vi tävlar inte för att tävla i nuläget, utan för att träna på situationerna så vi är redo när vi väl kan börja slåss sen :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka