Lusernfråga/utvärdering.

F

fälttävlansnörd

Jag har funderat lite på att börja ge mina tävlingshästar lite lusern, då de äter MYCKET grovfoder och åka iväg på ett tvådagarsmeeting med endast trailer och jeep som färdmedel blir ju trångt även innan man stuvat in all mat!

Lusern skulle ju vara mycket enklare att packa, det kan man ju lägga i baksätet eller under täcken, men det går ju inte med vanligt hederligt hö som smular som bara den. Förutsatt att säcken är oöppnad då ;).

Så, egentligen är det relativt oviktigt med näringsinnehåll för att jag har ett hö med sjukt bra värden och de står redan på mer än vad det behöver pga att jag vill att de ska äta mkt grovfoder.

Alltså; vilken lusern tycker ni är bäst? Ur kvalitétssynpunkt, inte ur näringssynpunkt. Den måste gå att få tag på i Sthlm, ska ej vara pelleterad och inte kosta sjukt mkt pengar.

Sv: Lusernfråga/utvärdering.

Kraffts lucernstrå är smakligast, Hippos Green Power är det inte alla som tycker om.

håller med om att kraffts lusern verkar smakligast & det är fin fin kvalite på det också. :d min lillkille älskar :love: verkligen det.

Svarar båda.

Vad bra! Då lutar det ju åt KRAFFT då...
Det är ju nära också :).

Vad kostar en säck och hur stor är den?

Krafft har lusern mix som inte är lika hög i protein som rena lusernet. Mer som ett mycket bra hö.
// Linda

Vad kostar en säck och hur stor är den?

lusern hackad strå kostar runt 125:- & det är la 20 kg i den.
lusern mix kostar runt 90:- tror jag & det är nog 15 kg i den.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka