lusern hackat strå

sweep

Trådstartare
äter min pålle men nu har han bestämmt sig för att det är äckligt och inte går att äta.. eller han äter upp det men det ligger lääääänge i krubban..

och jag har ju såklart precis köpt en ny säck med lusern..=/

har ni nått tips på hur jag ska få honom att äta det.

han får ca 0,5kg lusern på middagen
 
ingen som har nått tips..

jag tänkte dela upp det så han får ca hälften på kvällen så han inte får 0,5kg på en gång.
och om det inte funkar så tänkte jag testa att ge det i en hink på golvet

vad tror ni om det
 
festligt, min häst vägrar ochså att äta sin hackade lusern när det är en ny säck, när den har varit öpnad i några dagar så slinker den ner utan problem, jag brukar hälla i lite melass så brukar även den ny öpnade lusernen slinka ner :)
 
Jag har inga problem. Mina hästa älskar lusern hack.
Jag lägger lite i matskålen och i höt. Fölis kollar i höt om det ligger något gott uppe på. Sedan äter han vanlig mat först , sedan lusernet och höt Även vid ny öppnad paket. :banana:
 
alltså han har vägrat äta det ett tag. öppnade en ny säck idag.

han får maten på midagen och jag gör iordning den maten kvällen före så om jag blandat ner melass eller liknande.. blir inte det klibbigt och äckligt då?
 
idag så började han äta det så fort han fick det i krubban och åt en del men han måste äta snett för krubban är liten så jag ska antingen ge honom lusernet på golvet i hink eller så köper jag en ny krubba
 

Liknande trådar

Foder & Strö Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även...
Svar
7
· Visningar
1 137
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 961
Senast: ildiko
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 849
Senast: Dorinda
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 942
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Avmaskning FAQ (Läs här först del 2)

Omröstningar

Tillbaka
Upp