Sockerbit
Trådstartare
Träffade idag en hundägare med sin cockervalp på en promenad, vi fastnade en stund och pratade eftersom även jag har en cockervalp. Det visar sig att valparna är födda samma dag och jag utbrister "Oj, vad stor han är!". Hennes "valp" är gigantisk i jämförelse med min, som ligger rätt jämnt med jämnåriga cockrar. Hon berättar även att hon själv fick ta tag i registreringen till SKK m.m. eftersom uppfödaren hävda att "det är så det går till"
Själv har jag aldrig varit med om att uppfödaren överlåtit det till valpköparna, utan alla papper och registreringar har varit klara tills den dag då man skriver avtal och hämtar hem sin valp vid 8 veckor. Då slog det mig, är det möjligt att hon rent av kan ha blivit lurad och att valpen egentligen är äldre än vad uppfödarna uppgett? Det var tydligen en "restvalp", alltså en sådan som blivit sist kvar i kullen...
Är det möjligt att fiffla med registrering av valpar?
Nån som har koll, eller någon teori?
(Jag ville inte fråga henne rakt ut då hon förmodligen skulle bli stött, hon var så stolt över sin lilla (stora!) valp
)
Är det möjligt att fiffla med registrering av valpar?
(Jag ville inte fråga henne rakt ut då hon förmodligen skulle bli stött, hon var så stolt över sin lilla (stora!) valp
Senast ändrad: