Lungt och stilla..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sablar22

Trådstartare
Åh så skönt!!!
Soc har nyss varit här i några timmar för att prata med oss och lilleman. Det gick jättebra och dom var helt underbara :bow: inga förutfattade meningar, inte uppe i det blå, utan ifrågasättande och förstående! Lilleman tyckte att dom var jättesnälla som lyssnade på honom också..tänk så skönt för honom att äntligen få säga vad HAN vill och vad HAN känner. Han var ganska mallig över att dom skulle tala om för dom som bestämmer om vad han sagt ;)

Nu kommer det förmodligen vara lugnt inom den här biten tills efter jul & nyår, och vi kan fokusera på att skapa en fin jul tillsammans.

Just nu känns allt så himla bra.. jag är bara så jättekär i sambon, vi kommer jättebra överrens, så bara den biten gör att jag mår strålande. Det "duttar" i magen lite nu och då, alldeles vindstilla ute och på granarnas grenar ligger snön.. i hörlurarna hörs det "even heroes have the right to bleed" Lilleman pysslar på med sitt och är på jättebra humör, vilken enorm energi han smittar av sig när han är på det här humöret :)
Hundar och katter ligger hullerombuller och sover så gott :love:

Senare idag ska vi åka till stan och köpa Julklappen nr 1 på lillemans önskelista.. underbart! Fast jag vill ju ge honom den direkt :o det är så tråkigt att vänta.

Nu ska jag bara njuta av den här dagen :love:

Sv: Lungt och stilla..

Kul att det känns bra, och bra att du skriver att soc faktiskt kan vara snälla och trevliga ;)

guud vad mysigt :love: skönt att kunna koppla bort allt ett tag... Ha en mysig dag :D

Åh vad härligt det låter. Själv önskar jag att jag kunde slappna av men är så stressad över jobbet.

Så det har börjat röra sig i magen nu? :) Vad kul! Min "inneboende" har tillbringat förmiddagen med att liksom ligga och trampa precis på min blåsa, det uppskattade jag inte riktigt. Men för det mesta är det ju mysigt ;)

:D jag inte bara säger det.. jag menar det också!
Dom var jättemysiga, den ena hade jag lätt kunnat adoptera som polare.

Lugna ner dig nu, inte stressa!!

Ah.. vår alien duttar lite här..lite där, när jag försöker känna med handen så flyttas duttarna naturligtvis :mad:
Men inget dutt mot blåsan har jag känt ;) :p

Så kan jag också känna för vissa jag gör hembesök hos!
Hade vi bara träffats under andra omständigheter hade vi lätt kunnat bli vänner :)

Görel skrev:
Kul att det känns bra, och bra att du skriver att soc faktiskt kan vara snälla och trevliga ;)
Jag har faktiskt också bara positiva erfarenheter av soc. Har haft dom här i omgångar under en 4 år lång vårdnadstvist, och har hunnit "avverka" två olika socialsekreterare.

Känns skönt att höra!

Tycker annars mest att det på olika ställen kommer fram om att vi socialsekreterare är maktfullkomliga kärringar :crazy:

Då ska jag också säga att vi har haft att göra med soc i vårdnads/boendeutredning och det var positiva erfarenheter :)
Upplevelsen kanske färgas av om man "vinner" eller ej...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka