Luktar jäst, finnar runt munnen

Alexgi

Trådstartare
Hej,

Gjorde ett inlägg för några månader sedan ang detta. Då var det bara 1 finne (mars)

Nu är finnarna fortfarande kvar de har blivit några fler och kan lukta lite jäst.

Vad kan det vara och hur får man bort det?

Bifogade filer

• Screenshot_20200819_165843_com.android.gallery3d.webp
    Screenshot_20200819_165843_com.android.gallery3d.webp
    167,2 KB · Visningar: 126
Hej,

Gjorde ett inlägg för några månader sedan ang detta. Då var det bara 1 finne (mars)

Nu är finnarna fortfarande kvar de har blivit några fler och kan lukta lite jäst.

Vad kan det vara och hur får man bort det?
Vad har du gjort hittills för att behandla?

Om det luktar lite jäst så kanske man kan misstänkas nån svamp? Då är sprit inte det effektivaste. Lite pevaryl eller annat svampdödande kanske?
Klorohexidin är det min veterinärer rekommenderade mot svamp mellan trampdynorna. Klorohexidin är ju just för oren hy.

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
517
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
902
Senast: cassina
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 000
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 886
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka