Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har fått Sedalin utskrivet till mitt sto i år. Enligt vetten var det en ovanlig begäran, men jag hoppas på ett lugnt nyår för min häst som är väldigt väldigt rädd och blir hysterisk när det börjar smälla.
Menar du att det är i det akuta skedet-då hästen redan är hysterisk som veterinären måste se den för att skriva ut lugnandet?
Sa vet något om när du skulle ge henne det ? Har klurat lite på om jag skall prova att ge mitt sto som får totala panikattacker varje nyår (finns inte på världskartan att fira 12-slaget någon annanstans än i hennes box) lugnande. Men klurar på när man egentligen skall ge det då det ju har effekt så kort tid, samtidigt så måste de vara helt lugna när det skall verka annars är risken stor att de snedtänder, kruxet är att det räcker med en enda raket i närheten så börjar mitt att stressa risken är ju stor att någon skjuter under kvällen också men ger man det tidigare så är ju effekten nästan helt borta vid 12-slaget när det verkligen behövs. Typiskt nog så har jag bara en dos kvar i burken (har den andra varianten som är som småpellets) men har ett nytt recept som ligger fint här på byrån och väntar på att hämtas då apoteket här inte hade det utan måste testa om jägersapoteket har det (jag tycker inte om detta trams med privata apotek som inte kan kolla var det finns). Just nu sitter jag här med 39 graders feber så att köra till Malmö imorgon låter inte som det mest lockande.
undrar varför era hästar är så oroliga??
Jag hade på min höjd bomullstussar i öronen, ev gardiner för fönstren och radion på och jag har haft måååååånga hästar och jobbat på många ställen..har aldrig varit med om annat än att de står spända och lyssnar men inte annat, brukar i så fall ställa lugna hästar i närheten som bara står och äter..
undrar varför era hästar är så oroliga??
Jag hade på min höjd bomullstussar i öronen, ev gardiner för fönstren och radion på och jag har haft måååååånga hästar och jobbat på många ställen..har aldrig varit med om annat än att de står spända och lyssnar men inte annat, brukar i så fall ställa lugna hästar i närheten som bara står och äter..
Nej, men de måste ha sett/undersökt den aktuella hästen, dvs veta att den finns, och att den är i bra allmäntillstånd osv.
Dvs du kan ta ut vet den 20:e december inför att få utskrivet lugnande inför nyår, där hästen står helt lugn och äter sitt hö.
Men du kan inte ringa veterinären och be att få utskrivet lugnande åt 'min häst Brunte, som är rätt för raketer' utan att vet sett Brunte inom den närmsta tiden innan.